عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران:

بررسی لایحه الزام مجوز طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ها در جلسه شورای شهر تهران

کدخبر: 2082876

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: لایحه پیشنهادی کمیسیون مبنی بر الزام موتورسیکلت ها برای دریافت مجوز تردد در محدوده طرح ترافیک سال ۹۶ در صحن علنی شورا مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن سرخو افزود: لایحه الزام صدور مجوز برای تردد موتور سیکلت ها در محدوده طرح ترافیک، با حضور معاون و کارشناسان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، مطرح و کلیات آن تایید و آماده شده است.

وی اظهار کرد: این لایحه پیشنهادی به منظور بررسی و تصویب اعضا، هفته جاری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح می شود.

سرخو با بیان اینکه در صورت تصویب لایحه در صحن علنی شورا، لایحه برای تصویب نهایی و ابلاغ به فرمانداری تهران ارسال می شود افزود: براساس این لایحه پیشنهادی و با توجه به حجم آلایندگی موتورسیکلت ها(متناسب با نوع موتور)، محدودیت هایی برای تردد این نوع وسیله نقلیه در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این لایحه، موتورسیکلت های برقی از دریافت مجوز طرح ترافیک معاف شده اند، خاطر نشان کرد: در صورت تصویب و ابلاغ این لایحه، موتورسیکلت های کاربراتوری و انژکتوری برای تردد در محدوده طرح ترافیک ملزم به دریافت مجوز هستند.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از مجموع 22 میلیون سفر روزانه درون شهری تهران در سال 93، حدود 900 هزار سفر آن توسط موتورسیکلت ها انجام می شود.

وی افزود: سهم موتورسیکلت ها از مجموع سفرهای درون شهری تهران در سال جاری، به یک میلیون سفر در روز رسیده است.

سرخو با بیان اینکه بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تولید آلایندگی هر موتورسیکلت برابر هشت خودرو است افزود: تردد روزانه یک میلیون موتورسیکلت در شهر تهران معادل آلایندگی هشت میلیون خودرو است که این امر ضرورت صدور مجوز طرح ترافیک برای این وسیله نقلیه را نشان می دهد.

براساس لایحه پیشنهادی کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، تعرفه صدور مجوز طرح ترافیک برای موتورسیکلت‌ های انژکتوری 10 درصد و موتورسیکلت‌های کاربراتوری نیز 20 درصد مبلغ تعیین شده برای صدور مجوز هر دستگاه خودرو در سال 96 است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: