عضو اتاق بازرگانی در یادداشتی اختصاصی برای «نسیم آنلاین» نوشت

جزئیات قرارداد با بوئینگ و ایرباس را منتشر کنید/ نیازی به رونمایی و مراسم نبود!

کدخبر: 2082899

آنچه به نظر می‌رسد نیاز به رونمایی داشته باشد قراردادهای منعقده با بویینگ و ایرباس می‌باشد تا آحاد ملت از جزییات آن با خبر باشند. خصوصا آنکه نکاتی از جزییات قراردادها بصورت غیررسمی در رسانه‌ها آمده که اگر چنین باشد جای تاسف دارد.

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- محمد مهدی راسخ عضو اتاق بازرگانی در یادداشتی اختصاصی که برای «نسیم آنلاین» نوشت به فرود بحث برانگیز ایرباس در فرودگاه مهرآباد ( در روز پنجشنبه) واکنش نشان داد و نوشت:

۱- نوسازی ناوگان هوایی کشور را گرچه ضروری و اقدام مهمی میدانم لکن در رابطه با تعداد هواپیمای خریداری شده جای بحث فراوان است که ضرورت دارد مورد تجدید نظر قرار گیرد . ۲ -معمولا رونمایی از اختراعات یا تولیدات جدید صورت می‌پذیرد و حتما اذعان دارید که هواپیمای تحویلی به ایران یک تولید خاص و جدید نبود که نیازی به رونمایی داشته باشد. اگر اصراری به برگزاری مراسمی بود بهتر آن بود که تحت عنوان مراسم تحویل هواپیما انجام می‌گرفت . 3- در مقابل آنچه به نظر می‌رسد نیاز به رونمایی داشته باشد قراردادهای منعقده با بویینگ و ایرباس می‌باشد تا آحاد ملت از جزییات آن با خبر باشند. خصوصا آنکه نکاتی از جزییات قراردادها بصورت غیررسمی در رسانه‌ها آمده که اگر چنین باشد جای تاسف دارد. بنابراین اصلح آن است که وزیر محترم راه و شهرسازی دستور شفاف سازی کامل در این خصوص را صادر فرمایند. ۴- وزارتخانه محترم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اعم از کالا و مسافری چه برنامه‌ای دارند در حالیکه می‌دانیم ناوگان حمل و نقل زمینی بسیار فرسوده بوده، بحدی که فقط مصرف سوخت در این ناوگان خصوصا در ناوگان حمل و نقل کالا دو برابر ناوگان‌های جدید است. جناب وزیر حتما استحضار دارید که این ناوگان از بهره وری بسیار پایینی برخوردار است. علاوه بر آن هر روزه شاهد کشته و مجروح شدن بسیاری از مردم ایران در تصادفات مختلف هستیم ۵ - همه می‌دانیم که نقش راه‌آهن در عموم کشورها اعم از حمل کالا و جابجایی مسافر بسیار مهم است لکن در کشور ما راه آهن نقش تعیین کننده‌ای خصوصا در رابطه با حمل کالا ندارد. گرچه می‌تواند و باید با تقویت، نوسازی و بکارگیری ظرفیت بخش خصوصی کشور در این حوزه جان تازه‌ای به ناوگان ریلی کشور بخشید که اگر چنین شود آثار بسیار ارزشمندی در حمل و نقل داخلی و ترانزیت خواهد داشت. از وزیر محترم درخواست می‌شود اعلام فرمایند چه برنامه‌ای برای این بخش مهم و اساسی در حمل و نقل دارند و برنامه زمانبدی را نیز ارائه فرمایند.

ارسال نظر: