طبق مصوبه مجلس در برنامه ششم

بانک مرکزی موظف به ارائه تسهیلات مسکن به ۵۰ هزار نفر از رزمندگان و آزادگان شد

کدخبر: 2082951

نمایندگان مجلس بانک مرکزی را موظف کردند سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن با سود ۴ درصد به ۵۰ هزار نفر از رزمندگان و آزادگان اقدام کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان رسیدگی به مواد مراعا مانده لایحه برنامه ششم توسعه را ادامه داده و ماده 104 این لایحه را پس از بحث و بررسی با 159 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد در طول اجرای قانون برنامه ششم، سالیانه نسبت به ارائه تسهیلات مسکن فقط یکبار با سود حداکثر 4% به تعداد 50 هزار نفر به رزمندگان دارای حداقل 6 ماه سابقه جبهه و آزادگان با حداقل سه ماه اسارت که فاقد مسکن ملکی هستند و تاکنون مسکن، زمین یا تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند، از طریق بانک‌های عامل اقدام نماید.

مابه‌التفاوت سود مذکور تا سقف نرخ مصوب شورای پول و اعتبار مطابق بودجه سنواتی توسط دولت تأمین و به بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. (تعیین اولویت و نحوه معرفی افراد واجد شرایط به موجب دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود.)

2- تبصره ذیل به ماده 3 مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران الحاق می‌شود:

تبصره- ایثارگران در پرداخت هزینه‌های حق‌الثبت و حقوق دولتی مربوط به خرید و فروش، ترهین اسناد مالکیت تسهیلات وام خرید یا ساخت مسکن از هفتاد درصد (70%) معافیت برخوردار هستند.

3- دولت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله حداقل 10% منابع قرض‌الحسنه تمامی بانک‌ها و موسسات پولی و اعتباری، دولتی را در چارچوب بودجه سنواتی جهت اشتغال ایثارگران از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اختصاص دهد.

4- دولت موظف است در اجرای مواد 3 و 3 مکرر فصل دوم قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعدی آن حداکثر تا پایان خرداد ماه هرسال شرایط پرداخت تسهیلات مسکن ارزان قیمت به ایثارگران را مطابق بودجه سنواتی ابلاغ نماید.

5- ماده واحده اصلاح ماده 8 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 28/ 9/ 1389 به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

بعد از عبارت «از طریق مزایده عمومی» عبارت «با رعایت اولویت ایثارگران و فرزندان شهدا» اضافه می‌شود.

ارسال نظر: