مدیر عامل شرکت بیمه ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین»: نیمی از بدهکارانمان شرکتهای دولتی هستند

۶۵۰ میلیارد تومان از دیون توسعه را دادیم/توانگری بیمه ایران در وضعیت هشدار!/ ۱۵۰۰ میلیارد از مطالباتمان را از بنیاد میگیریم

کدخبر: 2082968

شرکت های بیمه ای خصوصی قابلیت شکایت از مشتریان بدهکار خود را دارند در حالیکه نیمی از بدهکاران بیمه ایران، شرکت های دولتی بوده اند، بنابراین شرکت های دولتی نمی توانند علیه یکدیگر شکایت کنند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران خبر داد که بزودی ترکیب هیات مدیره شرکت متبوع او با معرفی عضو جدید از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی تکمیل خواهد شد. در حال حاضر محسن پورکیانی، محمد حیدری، اکبر افتخاری و رضا کاظمی تکلیمی در ترکیب هیات مدیره این شرکت حضور دارند.

"محسن پور کیانی" در گفتگو با « نسیم آنلاین» اذعان داشت که از یکماه قبل، چند گزینه با سوابقی قوی برای عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه ایران مطرح شده اند و بدون اشاره به نام آنها گفت که جملگی آنها افرادی با ویژگی های خوب هستند و مورد قبول.

به گفته وی، وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون معرفی گزینه مذکور برای هیات مدیره شرکت بیمه ایران با او هم مذاکراتی داشته و احتمال داد که تا انتهای هفته پیش رو، عضو جدید هیات مدیره معرفی شود.

پورکیانی درباره اعلام شاخص توانگری شرکت های بیمه ای از سوی بیمه مرکزی هم گفت که رقم اعلامی مربوط به شاخص توانگری سال 94 بوده و ربطی به شاخص این شرکت درسال 95 ندارد. بیمه مرکزی به تازگی اعلام کرده که شرکت های بیمه ایران، نوین و حافظ در محدوده سطح چهار توانگری مالی قرار دارند. نسبت توانگری مالی سطح چهار، مربوط به شرکت های بیمه ای بوده که نسبت توانگری مالی آنها بیش از ۱۰ درصد و کمتر از ۵۰ درصد است.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران به عوامل تاثیرگذار برکاهش شاخص توانگری مالی دربیمه ایران اشاره کرد و گفت که شرکت های بیمه ای بخش خصوصی به سادگی قابلیت افزایش سرمایه خود را دارند، حال آنکه بیمه ایران به دلیل دولتی بودن، افزایش سرمایه آن تابع شرایط خاصی است و افزود که شرکت بیمه ایران مجبور است که برخی از مشتریان خود که حتی بدهی خود را پرداخت نمی کند ارایه سرویس کند.

به گفته وی، شرکت های بیمه ای خصوصی قابلیت شکایت از مشتریان بدهکار خود را دارند در حالیکه نیمی از بدهکاران بیمه ایران، شرکت های دولتی بوده اند، بنابراین شرکت های دولتی نمی توانند علیه یکدیگر شکایت کنند.

پورکیانی، پیش بینی کرد که با اقدامات مناسب انجام شده در شرکت بیمه ایران، شاخص توانگری مالی بیمه ایران در سال 96 به مراتب بهبود می یابد وگفت که البته شاخص توانگری 40 هم به معنی آن نیست که شرکت بیمه ایران در عمل به تعهدات خویش ناتوان است، درحالیکه این شرکت با تمام قوا به تعهدات خویش عمل کرده است.

وی، بیان داشت که شرکت بیمه ایران جدای از ارایه سرویس گسترده به مشتریان خود،مشکلات شرکت بیمه توسعه را هم از سر راه برداشته و تا اکنون 650 میلیارد تومان بابت تعهدات معوق بیمه توسعه پرداخت کرده است.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران، با اشاره به دریافت مطالبات معوق این شرکت از بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، اضافه کرد که در حال حاضر 500 میلیارد تومان از این مطالبات دریافت شده و طبق مذاکرات انجام شده بابت یک هزار میلیارد تومان دیگر هم بزودی، اوراق خزانه دریافت می شود.

گفته می شود که در حال حاضر مطالبات معوق بیمه ایران بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده که 430 میلیارد تومان آن مربوط به بیمه نامه فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش است و بخشی هم مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

پورکیانی،میزان مطالبات معقوق شرکت متبوع خود از وزارت آموزش و پرورش را دستکم 400 میلیارد تومان دانست و اعلام داشت که بزودی بابت این مقدارمطالبات هم اوراق صکوک دریافت می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران با بیان اینکه شرکت هواپیمایی "هما" همواره مشتری ثابت این شرکت بیمه ای بوده ، اذعان داشت که ایرباس های بعدی هم پس از ورود، تحت پوشش بیمه ای ایران قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، در حال حاضر مذاکراتی پیرامون پوشش بیمه ای جت های ملخ دار (ای تی آر) با شرکتهای بیمه ایران صورت نگرفته زیرا هنوز، ورود این پرنده ها عملیاتی نشده است.

ارسال نظر: