طی بیانیه‌ای صورت گرفت

اعلام آمادگی ۲ هزار دانشجو و ۱۱۰ تشکل دانشگاهی برای بازگشت صنعت هسته‌ای به وضعیت قبل از برجام

کدخبر: 2082979

بیش از ۲ هزار نفر از دانشجویان بسیجی و بیش از ۱۱۰ تشکل دانشگاهی در بیانیه‌ای برای بازگشت صنعت هسته‌ای ایران به وضعیت قبل از برجام و شروع دوباره پیشرفت‌های این صنعت اعلام آمادگی کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بیش از 2 هزار نفر از دانشجویان بسیجی و بیش از 110 تشکل دانشگاهی طی بیانیه‌ای برای بازگشت صنعت هسته‌ای ایران به وضعیت قبل از برجام و شروع دوباره پیشرفت‌های این صنعت اعلام آمادگی کردند.

این دانشجویان در ابتدای بیانیه خود آورده‌اند: «فردو قلب من است» این شعار حلقه انسانی همسنگران مصطفی به دور سایت فردو پیش از برجام در آبان سال 1392بود که تلاش کرد این پیام را منتقل کند که رشد شتابندهٔ علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید، رونق یافته امروز قائم به هیچ فردی نیست و هیچ عزمی نباید خللی در آن وارد نماید.

در ادامه تاکید شده است: یک سال از برجام می‌گذرد، برجامی که کار ویژه دولت تدبیر و امید بود و با تصویب قانون «ایسا» از سوی آمریکا ،آشکارا نقض شد اما در کمال تعجب رییس دولت یازدهم در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم نه تنها اشاره‌ای به بدعهدی‌ها و نقض آشکار برجام نکرد بلکه از اجرایی شدن آخرین مرحله تعهدات ایران خبر داد. رییس‌جمهور حتی در 22 آذرماه 95 به آقایان ظریف و صالحی دستور داده بود که نقض برجام از سوی آمریکا را پیگیری کنند، این تغییر رویکرد رییس‌جمهور در مدت زمانی کمتر از یک ماه برای چیست؟ دلیل پس گرفتن شکایت پس از برگزاری جلسه کمیسیون مشترک ضمن آگاهی از تلاش کنگره آمریکا برای تصویب 3 طرح تحریمی جدید علیه ایران چیست؟

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: ملت شریف ایران! این صدای دانشجویانی است که خود را همسنگران مصطفی می‌دانند... مصطفای شهیدی که در طول دوره خدمت خود در سایت هسته‌ای با تلاشی شبانه روزی و بی وقفه در جهت اعتلای ایران اسلامی کوشید تا این صنعت مهم استراتژیک، بستر مهمی در زمینه اقتدار ملی و پیشرفت کل صنعت ایران فراهم آورد. امروز دستور جمع‌‌آوری زیرساخت‌های سایت فردو این پیام را به آمریکایی‌ها می‌دهد که ظاهرا دیگر بازگشتی در کار نخواهد بود.

در ادامه تاکید شده است: ملت شریف ایران! امروز همسنگران مصطفی به عنوان جمعی از فرهیختگان پیشرو نظام جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را صرف نظر از روند کنونی دولت در قبال نقض برجام، با تمام قوای علمی، در روند بازگردانی تاسیسات هسته ای به شرایط قبلی و تکمیل تولید برق هسته ای و تسریع ساخت نیرو گاه های اتمی، احیای مجدد سایت زیرزمینی فردو و طراحی و ساخت مجدد رآکتور آب سنگین اراک اعلام می‌‌کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: امید است از روند گستاخی‌های مداوم آمریکا جلوگیری به عمل آید و مسئولین، این دانشجویان دغدغه‌مند را پشتوانه‌ای قوی برای خود در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی محسوب کرده، و همه با هم مشتی محکم بر دهان استکبارجهانی با محوریت آمریکای غیرقابل اعتماد می‌کوبیم.

ارسال نظر: