به بهانه حمله به نیروهای پلیس

رژیم آل خلیفه سه جوان بحرینی را اعدام کرد/ آغاز "تظاهرات خشم"/ علمای بحرین سه روز عزای عمومی اعلام کردند + عکس و فیلم

کدخبر: 2082993

رژیم بحرین از اعدام سه جوان به بهانه حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تلویزیون العالم نوشت: حکومت بحرین از اعدام سه جوان بحرینی به اتهام حمله به نیروهای پلیس در منطقه الدیه خبر داد. رژیم آل خلیفه سامی المشیمع و علی السنکیس و عباس السمیع، سه فعال بازداشت شده سیاسی و مخالف بحرینی را اعدام کرد. رژیم بحرین از تحویل پیکرهای سه شهید به خانواده هایشان خودداری و تلاش می کند آنان را به صورت سری دفن کند.

علمای بحرین سه روز عزای عمومی اعلام کردند

بیانیه علمای بحرین در پی تنفیذ حکم اعدام و شهادت سه جوان انقلابی بحرین :

با تسلیت و تبریک محضر ولی عضر عج و مراجع گرانقدر و همه مومنین به مناسبت شهادت ستارگانی که در راه خداوند و مطالبه حق و ایستادگی در برابر ظلم و طغیان و فساد آسمانی شدند. خداوند به خانواده شهدا عباس السمیع، علی السنکیس و سامی مشیمع صبر و اجر عظیم در فراق آنها عطا نموده و روحشان را قرین رحمت خویش بفرماید.

خداوندا این قربانی را از ما بپذیر ..

شهدا زنده اند و خون آنها به هدر نخواهد رفت ، خون آنها در وجود آزادگان و غیرتمندان جاری شده و اراده ای راسخ چون کوه خواهد ساخت تا ریشه طغیان و ظلم را خشکانیده و خون آنان را ار قاتلینشان مطالبه کنند.

وطن ما که تا کنون ده ها شهید تقدیم نموده از ادامه راه عزت و کرامت باز نخواهد ایستاد حتی اگر مجبور شود در راه خدا و کشور چندین برابر تقدیم و فدا نماید. پس آنچه از مکر و حیله دارید بکار گیرید که ولله نام ما را نخواهید توانست (از ذاکره تاریخ) پاک و محو کنید.

جهان شاهد است که جوانان ما بر خلاف ادعای نظان خارج از موازین قانونی کشته شدند چنانکه سیستم قضایی به دست خود طرف دعوا اداره میگردد ( استقلالی ندارد) و از متهمین تحت شکنجه اعتراف گرفته شده ، همانطور که قضات بین المللی و در راس آنها "قاضی شریف بسیونی" که مورد اعتماد خود نظام در انجمن حقیقت یاب بیت المللی بود بر این امر صحه گذاشته اند. حال این چه عدالت باطلی ست که به وسیله آنها متهمین محکوم میگردند؟

حکومت دیکتاتوری مرحله پایانی را در بحرین آغاز نموده است ، پس مردم باید صبرپیشه کرده، با راسخیت بیشتر بر فعالیتهای خود بیفزایند، و روحیه غیرتمندانه انقلابی خود را بالا برند، و در پی این مرحله دشوار برای پیروزی و گشایش آماده شوند که این وعده الهی ست. پیروزی بسیار بزرگی پیش رو ست.

موارد زیر را به ملت بزرگوارمان اعلام میکنیم: 1-اعلام سه روز عزای عمومی با گشایش تمامی حسینیه ها و تاکید به حضور پر شور در مراسم یادبود شهدا 2-ممانعت از تمامی مظاهر شادی به مدت یک هفته 3-بر تمامی ملت مرد و زن ، کوچک و بزرگ واجب است از تمامی وسایل قانونی برای به نمایش گذاشتن خشم عمومی گسترده نمایند و در راه عمل به امر به معروف و نهی از منکر ، در قبال اقدام خطیر ریختن خون بیگناهان تحت سایه ی بی عدالتی ، قدم بردارند.

علمای بحرین یکشنبه ١٦ ربیع الثانی ١٤٣٨هـ ١٥ ژانویه ٢٠١٧م

در واکنش به اعدام ۳ جوان معارض ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین خواستار خیزش مردمی شد

جنبش «ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین در بیانیه‌ای در واکنش به اعدام سه جوان معارض، از مردم این کشور خواست تا ضمن برگزاری تظاهرات در خیابان‌ها و میادین در راستای وفاداری به خون شهدا و پایبندی به راه آنها، به سمت شهرک السنابس و مناطق اطراف آن حرکت کنند.

در بیانیه این ائتلاف که در صفحه توئیتر آن منتشر شد، از مردم بحرین خواسته شده است تا شعار الله اکبر در خیابان‌ها و بلندگوهای مساجد سر دهند.

این ائتلاف در بیانیه خود با اشاره به اینکه «به قتل و کشتار عادت داریم و شهادت کرامت ماست»، آورده است: «ای آزادگان به پا خیزید ای فرزندان ملت برای یاری خون شهدایتان که ظالمانه ریخته شد، به پا خیزید».

دولت بحرین صبح امروز یکشنبه بدون اعتنا به خواست مردم بحرین، سه جوان معارض را اعدام کرد.

این افراد متهم به مشارکت در «عملیاتی تروریستی» در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ 3 مارس 2104 بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه پلیس شده است.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین: اعدام ۳ جوان معارض راه را بر حل سیاسی در بحرین می‌بندد

«یوسف ربیع» تصمیم دولت بحرین برای اعدام سه جوان معارض این کشور را اقدامی فاقد عقلانیت توصیف کرد و گفت که این اقدام بحرین را در موقعیت پیچیده‌تری قرار می‌دهد و راه هر گونه ‌حل سیاسی در این کشور را می‌بندد.

وی با تأکید بر اینکه هر کس این تصمیم را اتخاذ کرده، مسئول عواقب آن در کشور است، گفت که احتمال هر گونه رخدادی در کشور وجود دارد.

طبق گزارش شبکه المیادین، ربیع اشاره کرد که مسئولان بحرین تحت فشارهای امارات حکم اعدام این سه جوان را اجرا کردند.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین همچنین اظهار داشت که بحرینی‌ها هرگز از حقوق مشروع خود چشم‌پوشی نخواهند کرد و به حرکت‌های مسالمت‌آمیز پایبند هستند و نظام بحرین نیز مسئول نظامی‌گری خود است.

وی اشاره کرد که راه‌حل در بحرین خارج از مرز شده و به مذاکرات منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه وخامت اوضاع بحرین به دنبال اعدام این سه جوان، انگلیس را مسئول حوادث امنیتی در این کشور دانست و گفت که این اتفاقات هدیه‌ای به نخست‌وزیر انگلیس است.

وی افزود که ما به طرف سعودی برای پیدا کردن راه‌حل بحران در بحرین اطمینان نداریم.

حزب‌الله اعدام سه جوان بحرینی را محکوم کرد

زب‌الله اعدام سه جوان بحرینی توسط دولت بحرین را محکوم کرد و افزود مسئولیت این موضوع به عهده دولت بحرین است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

دولت بحرین و سازمان‌های عربی و کشورهای غربی که از این دولت حمایت می‌کنند، مسئول این موضوع هستند؛ این جنایت تنها بخشی از جنایاتی است که این دولت علیه ملت بحرین انجام می‌دهد از مصادره حقوق قانونی و مدنی گرفته تا تحمیل حالتی از تروریسم و سرکوب و قتل برنامه‌ریزی شده در زندان‌ها با شکنجه و در نهایت اعدام.

ادامه سکوت مطلقی که عرب‌ها و جهان در خصوص این جنایت‌ها در پیش گرفته‌اند و نیز همراهی رسانه‌ها در نابود کردن کرامت مردم به دست نظام بحرین، باید از سوی تمام نیروهای زنده در جامعه و امت اسلام محکوم شود و صداهای آزاده باید بیشترین همبستگی را با این خون‌های پاک و فداکاری‌های دولت مظلوم بحرین داشته باشند تا صدای سرکوب‌شده آنها (به گوش دیگران) برسد و جنایاتی که در حق آنها مرتکب می‌شوند، آشکار شود.

آشکار و علنی است که این اعدام هر فرصتی برای رسیدن به راه‌حل عادلانه سیاسی در بحرین را از بین خواهد برد و کشور را به سمت آینده‌ای مجهول سوق خواهد داد که ثبات در بحرین و کل منطقه را تهدید می‌کند.

حزب‌الله در پایان بیانیه خود ضمن ابراز تسلیت به خانواده 3 شهید مذکور و ملت بحرین ، تصریح کرد: ما ایمان داریم که این ملت مسیر مبارزه‌ خود را تا تحقق تمام مطالبات مشروع و محق خود که سالهاست آن را فریاد می‌زند، ادامه خواهد داد.

«سامی المشیمع، علی السنکیس و عباس السمیع» امروز یکشنبه توسط دولت بحرین اعدام شدند ؛ این افراد متهم به مشارکت در عملیاتی انفجاری در خیابانی در منطقه شمالی بحرین در تاریخ 3 مارس 2104 بودند که به ادعای وزارت کشور بحرین منجر به کشته شدن سه پلیس شده است.

قاسمی با محکومیت اعدام سه زندانی بحرینی اعلام کرد منامه نشان داد که به دنبال گشودن راهی برای برون رفت از بحران نیست

بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با محکومیت شدید اعدام سه زندانی بحرینی اظهار داشت: عدم شفافیت در روند محاکمه ناعادلانه این سه شهروند مورد تایید مجامع بین‌المللی و حقوق بشری و تمامی نهادهای مردمی در اقصی جهان نیز قرار گرفته است.

وی افزود: حکومت بحرین با این اقدام نسنجیده بار دیگر نشان داد که در پی حل مسالمت‌آمیز و گشودن راهی برای برون رفت از بحران بحرین نیست.

قاسمی همچنین تاکید کرد: حکومت بحرین چون همیشه بر پیروی از راهکارهای امنیتی و سرکوب‌گرایانه و کشتار سبعانه معترضان بی دفاع اصرار می‌ورزد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جای بسی تاسف است در شرایطی که مردم بحرین و رهبران سیاسی و مذهبی آنان و مجامع بین المللی حل و فصل بحران این کشور از طریق گفتگو و تعامل را مورد تاکید قرار می‌دهند، حکومت بحرین با تشدید رویکردهای امنیتی، اعمال محدودیت و ایجاد فشار بر رهبران مخالفین و اعدام زندانیان سیاسی مسیر را برای هرگونه مذاکره و گفتگوی سیاسی روز به روز مسدود و این کشور را به سمت یک انسداد کامل سیاسی هدایت می‌کند.

وی گفت: بی‌شک با ادامه این مسیر، حاکمیت بحرین مسئولیت پیامدهای اقدامات و رفتارهای افراطی را متوجه خود ساخته است.

تصویر یکی از جوانان بحرینی که صبح امروز هدف جوخه آتش رژیم آل خلیفه قرار گرفت

منابع العالم گفتند بحرینی های خشمگین از اقدام رژیم آل خلیفه در اعدام سه جوان فعال بازداشتی، در سراسر بحرین به خیابان ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد کشتن سه جوان بحرینی بر خلاف قانون بین الملل است و محاکمه آنان نیز غیر عادلانه بوده است.

نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه بنی جمله به سوی تظاهرکنندگان معترض به اعدام سه جوان بحرینی تیراندازی کردند. شماری از تظاهرکنندگان در تیراندازی نظامیان رژیم آل خلیفه در منطقه بنی جمله به سوی معترضان به اعدام سه جوان بحرینی زخمی شدند. منابع آگاه گفتند نیروهای انقلابی در بحرین از مردم این کشور خواستند به شهادت سه جوان بحرینی اعتراض کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: الدرازی فعال حقوقی بحرین گفت: پس از اجرای حکم اعدام این سه جوان بحرینی خشم شدید مردم باعث شده است در خیابان های کشور بحرین تجمع کنند.

وی افزود: جوانهایی که اعدام شدند بیگناه بودند و اعترافات آنها زیر شکنجه گرفته شده بود.

در همین حال منابع بحرینی پیشتر اعلام کرده بودند نیروهای رژیم آل خلیفه همزمان با یورش به منطقه بنی جمره و جستجوی آن، مبادی ورودی این منطقه را بسته اند و گزارشها حاکی است دست کم دو جوان را نیز بازداشت کرده اند. رژیم آل خلیلفه در بحرین با مستقر کردن دهها دستگاه خودروی نظامی خیابان البدیع را بسته است و تعدادی از خودروهای نظامی نیز در تقاطع اشارات المؤید مستقر شده‌اند. همچنین ساکنان منطقه نویدرات در منامه در مخالفت با احکام اعدام سه جوان زندانی بحرینی که پادشاه رژیم آل خلیفه دیروز آن را تأیید کرد، به خیابان ها آمده اند و در حال تظاهرات هستند.

سخنان مادر جوان بحرینی محکوم به اعدام "علی السنکیس" پس از ملاقات او امروز در زندان "جو": پسرم میگوید اصلا در خصوص قتل پلیس اماراتی الاصل بحرین "شحی" بازجویی نشده است. ای جهانیان به من بگویید حال چگونه او به این اتهام محکوم به اعدام شده است ؟

حجم ویدیو: 2.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
ارسال نظر: