آغاز به کار هیات‌های انتخاب جشنواره پروین اعتصامی/ ثبت‌نام هزار و ۷۷ فیلمساز در سایت جشنواره

کدخبر: 2083022

مدیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی از آغاز به کار هیات‌های انتخاب نهمین جشنواره پروین اعتصامی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر اجرایی نهمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی از آغاز به کار هیات‌های انتخاب نهمین جشنواره پروین اعتصامی خبر داد.

فرناز قیصری پور با اعلام این خبر افزود: این رویداد سینمایی در قالب دو بخش اصلی مسابقه فیلم کوتاه، مسابقه فیلم های نیمه بلند و بلند مستند زنان فیلمساز و مسابقه فیلم بلند سینمایی و در قالب هشت زیربخش طراحی شده که در مجموع هزار و 77 اثر در این دوره شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این دوره جشنواره پروین اعتصامی در بخش مسابقه فیلم کوتاه 1044 نفر در سایت جشنواره ثبت نام نموده اند که از این میان 840 فیلم داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی که مرتبط با موضوعات بخش های مختلف جشنواره هستند، توسط هیات های انتخاب به صورت تخصصی بر اساس ساختار بازبینی می شوند.

قیصری پور با اشاره به بخش«زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن» خاطرنشان ساخـت: در این بخش 480 فیلمساز با 239 فیلم داستانی، 118 فیلم مستند، 78 فیلم پویانمایی و 45 فیلم تجربی برای ورود به بخش مسابقه با هم رقابت می کنند.

وی اضافه کرد: در بخش های«توانمندسازی زنان و بازتاب نشاط در خانواده»، «پرتره (زنان شاخص ایرانی)»، «زنان و میراث فرهنگی»و «جزیره کیش» 266 فیلمساز برای ورود به بخش مسابقه رقابت می کنند.

به گفته وی؛ در بخش«زنان و زندگی شهری» نیز، 94 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و قابل توجه اینکه هیات انتخاب و داوری این بخش به صورت مجزا به بررسی فیلم ها می پردازند

­مدیر اجرایی جشنواره پروین اعتصامی به مسابقه فیلم های نیمه بلند و بلند مستند زنان فیلمساز این دوره جشنواره پرداخت و تصریح کرد: در این بخش 24 اثر مستند زنان فیلمساز که زمانشان بیش از 40 دقیقه است برای ورود به بخش مسابقه با هم رقابت خواهند داشت..

وی با بیان اینکه برغم محدودیت زمانی مدت فراخوان، امسال بیش از هر دوره ای شاهد رشد کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره هستیم؛ افزود: جشنواره فیلم پروین اعتصامی با توجه به نه دوره برگزاری متوالی و منظم و از آن جایی که تنها جشنواره موضوعی پیرامون فیلمسازی زنان و زنان فیلمساز است جایگاه و مسیر خود را در چشم انداز فعالیت سینمایی کشور پیدا کرده و این را مدیون همدلی و همراهی خوب و موثر خانواده بزرگ سینمای ایران هستیم.

شایان ذکر است جشنواره فیلم پروین اعتصامی در این دوره در بخش های مختلف شامل: بخش زنان فیلمساز با موضوع «آزاد» و مردان فیلمساز با موضوع «زنان»، بخش تخصصی زنان سینماگر، بخش پرتره (زنان شاخص ایرانی)، بخش ادب و اندیشه پروین، بخش زنان و زندگی شهری (با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران)، بخش توانمندسازی زنان و بازتاب نشاط در خانواده (با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده)، بخش زنان و میراث فرهنگی (با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) و بخش جزیره کیش (با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش) و مسابقه فیلم بلند سینمایی با عنوان جایزه بهترین فیلمساز زن سال طراحی و برنامه‌ریزی شده و به اجرا درآید .

جشنواره ملی پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود

ارسال نظر: