شاکری:

رفتار صدا و سیما در جریان فوت هاشمی غیرسنجیده و قابل نقد است

کدخبر: 2083027

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران عملکرد سازمان صدا و سیما در جریان فوت مرحوم هاشمی را غیرسنجیده و قابل نقد توصیف کرد و گفت:‌ افراط و تهمت هر دو به یک اندازه بد و خطا است و رسانه‌ها باید به جای این رفتارها، آقای هاشمی را منصفانه در ترازوی نقد قرار دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مجتبی شاکری در جریان سیصد و بیستمین جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران اظهار کرد: همان‌گونه که به امامت مقام معظم رهبری بر پیکر آقای هاشمی نماز خواندیم، باید با امامت و داوری ایشان در پیام حکیمانه و تاریخی شان مسیر را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه وحدت به محور نیاز دارد و این محور به ویژه در مورد شخصیت و مواضع مرحوم هاشمی، مقام معظم رهبری است، افزود: هاشمی هم رفیق دیرین و هم همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی رهبری و همکار نزدیک سال‌های متمادی ایشان در عهد جمهوری اسلامی بود و طبعا معظم له بهترین میزان ، شاخص و شاغول درباره مرحوم هاشمی است.

شاکری ضمن هشدار نسبت به اینکه تقدم و تاخر داشتن در این قضیه برای همه ما ضرر دارد، اظهار کرد:‌ همه ما در جمهوری اسلامی ایران زندگی کرده‌ایم و دوران مختلف حیات آقای هاشمی در مبارزات انقلاب، دفاع مقدس، ریاست‌جمهوری و مسوولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را درک کرده‌ایم. البته در برخی از این دوران‌ها اختلاف نظر جدی میان رهبری و آقای هاشمی وجود دارد که قابل انکار نیست. کمااینکه در داوری رهبری در نمازجمعه 29 خرداد 88 به صراحت درباره موارد اختلافی با آقای هاشمی سخن گفتند.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی کمتر خبری پنهان باقی می‌ماند و چه از طریق محافظانی که دائما کنار شخصیت‌ها هستند و چه اخباری که نشر پیدا می‌کند، موضوعات پوشیده نخواهد ماند. ضمن اینکه این روزها به مدد فناوری‌های جدید و رسانه‌های متعدد، صدای کسی بسته نمی‌ماند و پدیده کلید واژه "مظلومیت" ناسنجیده و با اهداف سیاسی به کار گرفته می شود.

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر رهبری را در جایگاه امامت و ولایت با تجربه مشترک 59 ساله با آقای هاشمی ، محور داوری و وحدت قرار دهیم، قطعا این وحدت باقی خواهد ماند، گفت: افراط و تهمت زدن به شخصیت‌ها کاری بد و خطا است اما اینکه مطبوعات و رسانه‌ها آقای هاشمی را منصفانه در ترازوی نقد قرار دهند کار خوبی است.

شاکری در بخش دیگر سخنانش با اشاره به حضور در جلسه شورای عالی فرهنگی شهرداری تهران در هفته گذشته به دعوت شهرداری برای بررسی طرح «سنجش عدالت در شهر»، گفت: سایت شهرداری تهران سخنان تمام مدعوین این جلسه را پوشش داد و در قالب خبر منتشر کرد اما سخنان بنده در نقد این طرح را به کلی حذف کرد.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی با مطالعه نتایج این طرح یکهزار صفحه‌ای، خلاصه آن را در 17 صفحه گردآوری و اشکالات را احصا کرده است که قبلا برای تمام اعضای شورا نیز ارسال شد، گفت: این طرح با پرداختن به چیستی عناوین آسیب های اجتماعی مرحله بعدی چرایی و چگونگی را طی نمی کند و طراحان آن مدلی برای دوم رفت از آسیب ارائه نمی کنند و بیش از اینکه سنجش عدالت باشد،‌ سنجش سلامت است و خروجی متناسب با انتظارات ندارد و بدون کشف علت ها به مداخله برای رفع آسیب ها پرداخته است که هیچ توجیه منطقی و علمی ندارد.

وی اعلام کرد به زودی نقد مفصل خود را به انضمام خلاصه 17 صفحه‌ای طرح از طریق انتشار در سایت شخصی در اختیار عموم قرار خواهم داد و افزود اجرای این طرح مجوزی از سوی شورای شهر ندارد.

ارسال نظر: