پاسخ وزارت صنعت به خبر «نسیم آنلاین»: دودانگه مخالف کاهش تورم نیست!

کدخبر: 2083039

یادآور می‌شود این مصاحبه به هیچ عنوان در ارتباط با سمت سازمانی آقای دودانگه نبوده و صرفا با عنوان کارشناس اقتصادی و در جهت حمایت از سیاست‌های بانک مرکزی برای کاهش تورم صورت پذیرفته است

به گزارش « نسیم آنلاین » مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت،معدن و تجارت نسبت به انتشار یک مطلب بدنبال انتشار مطلبی با عنوان " انتقادات بی‌سابقه مشاور نعمت‌زاده از سیاست‌های اقتصادی دولت نوشت: دودانگه تورم تک رقمی گره ای از کار مردم باز نکرد /خارجی‌ها فقط برای فروش کالاهای‌شان به ایران می آیند " مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت ،معدن و تجارت با هدف تنویر افکار عمومی توضیحاتی را به شرح ذیل اعلام می‌دارد. • روز دوشنبه 6دی ماه خبری در خروجی خبرگزاری نسینم آنلاین قرار گرفت که تیتر آن نادرست و غیرمرتبط با محتوای مصاحبه بود . خبر مذکور که به نقل از روزنامه آرمان است کاملا تحلیلی ،‌ تبینی در جهت حمایت و توجیه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به عنوان مرجع آمارهای رسمی کشور می‌باشد . آنچه در آن خبرگزاری به عنوان تیتر انتخاب شده کاملا بی‌ارتباط با محتوای مصاحبه و نادرست است . • دراظهارات آقای دودانگه به دو نکته اساسی تاکید شده است : اول اینکه احساس افراد مختلف از تورم کاملا وابسته به کالاها و خدماتی است که مصرف می‌نمایند در صورتی‌که آمارهای رسمی اعلامی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران متوسط وزنی نرخ رشد بیش از 350 کالا و خدمت است . نکته دوم که مورد تاکید ایشان نیز بوده توجه به ارتقاء بهره وری و رقابت پذیری در اقتصاد ایران است که می تواند ریشه های تورم را از بین برد. این مطلب در متن خبر نیز اشاره شده است .

"دولت یازدهم پیگیر اصلاح ساختار اقتصاد و به ویژه کاهش تورم به صورت ساختاری بوده و تا به امروز به نتایج مطلوبی هم دست یافته است " • یادآور می‌شود این مصاحبه به هیچ عنوان در ارتباط با سمت سازمانی آقای دودانگه نبوده و صرفا با عنوان کارشناس اقتصادی و در جهت حمایت از سیاست‌های بانک مرکزی برای کاهش تورم صورت پذیرفته است . • به نظر می‌رسد با توجه به تاکید ریاست محترم جمهوری بر ایجاد آرامش در فضای اقتصادی و اجتماعی کشور انتظار می رود در انتشار اخبار اهتمام بیشتری صورت گیرد.

ارسال نظر: