واکنش رئیس سازمان بهزیستی به بحث عقیم‌سازی: زنان کارتن‌خواب هم انسانند

کدخبر: 2083052

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب به لحاظ انسانی، اخلاقی و شرعی درست نیست، ما برای این افراد برنامه‌های حمایتی، توانمندسازی و اجتماع‌پذیری داریم زیرا معتقدیم لغزش عمدی یا سهوی آنها قابل اصلاح است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، انوشیروان محسنی بندپی در رابطه با طرح عقیم‌سازی زنان کارتن‌خواب گفت:‌این کار به لحاظ انسانی، اخلاقی و شرعی درست نیست، ما اعتقاد داریم هر فرد در هر زمانی رو به اصلاح است و می‌تواند تحولات مثبتی در زندگی‌اش ایجاد شود.

وی ادامه داد: اگر به حرکت تکاملی انسان معتقد نیستیم، پس چرا این همه اقدامات پیشگیرانه انجام می‌دهیم؟ برنامه‌های جامعه‌پذیر و تکاملی برای انسان داریم. بنابراین اگر اعتقادی به تکامل افراد نداریم، باید همه این برنامه‌ها را تعطیل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: انسان از یک ماهیت خاصی برخوردار است، استعدادهای خاصی دارد و در هر لحظه ممکن است در مسیر درست قدم بردارد.

وی افزود: از طرفی، یک فرد ممکن است در مسیری قرار گیرد که دچار لغزش شود، بنابراین از جمله استراتژی و سیاست‌های ما این است که عوامل محافظت‌کننده افراد را تقویت کنیم و عوامل خطر را کاهش دهیم، چون ما روی انسان کار می‌کنیم.

محسنی در رابطه با برنامه‌های بهزیستی در زمینه زنان کارتن‌خواب گفت: برنامه‌های حمایتی داریم، بخش توانمندسازی آنها و اجتماع‌پذیر شدنشان در دستورکار قرار دارد، این افراد در مسیر زندگی، عمدی یا سهوی دچار لغزش شده‌اند که این لغزش قابل برگشت و اصلاح است.

محسنی تصریح کرد: باید روی این مسائل کار کنیم و مطرح کردن مسائلی مانند عقیم‌سازی، پاک کردن صورت مسئله است، باید این را بپذیریم که طرف مقابل ما انسان است که قابلیت تکامل دارد و نباید ناامید شویم.

منبع: شوراآنلاین

ارسال نظر: