پلارک در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

ضریح جدید حرم امامین عسکریین(ع) تا پایان امسال به عراق منتقل می‌شود

کدخبر: 2083102

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: کار ساخت ضریح جدید امامین عسکریین (ع) در قم به پایان رسیده و تلاش داریم تا بتوانیم این ضریح را تا پایان امسال برای نصب به شهر سامرا منتقل کنیم.

حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفتگو با خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، گفت: این ستاد از سال 80 برای باز سازی عتبات عالیات وارد عراق شد و حرم ائمه (ع) در این کشور در آن سال حتی از کمترین امکانات نیز برخوردار نبودند، ولی الان که حدود 15 سال از حضورمان در عراق می گذرد، توانستیم با عنایت اهل بیت (ع) کارهایی از قبیل توسعه فضای حرم ها، توسعه رواق ها و ساخت صحن های جدید در برخی از حرم ها را انجام دهیم.

وی درباره وضعیت ضریح امامین عسکریین (ع) گفت: کارهای مربوط به ساخت این ضریح بعد از گذشت 4 سال در قم به پایان رسیده و برای ساخت آن از 10 و نیم تن چوب ساج، 4 و نیم تن نقره، 700 کیلوگرم روکش طلا و 3 تن مس استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: تلاش مان این است تا این ضریح را تا به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) به شهر سامرا عراق منتقل کرده و بتوانیم عملیات نصب آن را انجام دهیم.

پلارک خاطر نشان کرد: قطعات این ضریح برای انتقال دمونتاژ شده و در صندوق های مخصوص برای حمل به عراق قرار خواهد گرفت و بعد از انتقال به سامرا، عملیات نصب آن را آغاز خواهیم کرد.

گفتنی است، ساخت ضریح امامین عسکریین (ع) از 6 سال پیش و زیر نظردفتر آیت الله سیستانی در ایران شروع شد و عملیات ساخت آن ظرف 4 سال به پایان رسیده است.

ارسال نظر: