جهانبازی: داوری امسال پوست‌اندازی خیلی خوبی کرده است

کدخبر: 2083230

داور بین‌المللی فوتبال پس از اعلام خداحافظی‌اش از داوری گفت: امسال شرایط خوبی برای داوران جوان فراهم شده است و به نظرم داوری امسال پوست اندازی خیلی خوبی کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، یدالله جهانبازی، داور بین‌المللی فوتبال در ابتدا گفت: من متولد سال 52 هستم و از سال 73 فعالیت خود را در عرصه داوری آغاز کردم. در سال 76 درجه 2 و در سال 79 زیر نظر محمدصالحی در اصفهان داوری درجه یک خود را اخذ کردم و سال 81 موفق شدم داوری درجه ملی خود را بگیرم.

وی در ادامه بیان کرد: در سال 86 به همراه علیرضا فغانی و سعید مظفری زاده وارد لیست بین المللی شدم و به مدت 12 سال در لیگ برتر سوت زدم. اولین قضاوت خود در لیگ برتر را در بازی فجر سپاسی با پیکان انجام دادم و آخرین سوت را نیز در بازی ذوب آهن و سیاه جامگان زدم. همچنین دربی 79، فینال جام حذفی و بازیهای حساس پلی آف لیگ دسته اول را در کارنامه خود دارم. نزدیک به 30 بازی را در عرصه های بین المللی قضاوت و حدود 5 سال در لیست بین المللی بودم و به دلایلی و علیرغم اینکه 7 سال دیگر نیز می توانستم در لیست بین المللی باشم کنار گذاشتند.

جهانبازی در ادامه در خصوص خداحافظی خود از دنیای داوری گفت: در تست آماده سازی نیم فصل اول که شهریورماه در شیراز دادم از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شدم و پس از آن زیر نظر دکتر علیرضا شهاب - پزشک تیم ملی فوتبال معالجات خود را آغاز کرد که جا دارد اینجا از زحمات وی تشکر کنم. پس از انجام بدنسازی، استخر و فیزیوتراپی آماده نیم فصل اول شدم که بعد از چند روز دچار پارگی عضله شده و بعد از MRI و اعلام پزشک متوجه شدم که به تست نیم فصل اول نمی رسم.

وی در ادامه اظهار داشت: بعد از صحبت های زیادی که با حسن کامرانی فر داشتم تصمیم گرفتم از دنیای داوری خداحافظی کنم و امیدوارم بتوانم تجربیاتی که در این 22 سال کسب کرده ام را در اختیار داوران جوان قرار دهم.

جهانبازی در ادامه درباره شرایط داوری فصل شانزدهم گفت: امسال شرایط خوبی برای داوران جوان فراهم شده است و به نظرم داوری امسال پوست اندازی خیلی خوبی کرده است. در سالهای گذشته همه شاهد بودیم که دیدار سرخابی ها را یک عده خاصی سوت می زدند، ولی در حال حاضر این بازیها در اختیار داوران جوان قرار داده شده است. معتقدم کامرانی فر کار بزرگی در عرصه داوری کرد. ممکن است همین داوران جوان اشتباهاتی نیز داشته باشند.

وی افزود: محسن ترکی یکی از بهترین داوران ما بود و پس از نیم فصل اول خداحافظی کرد. به هرحال تا دو و سه سال آینده نیز چند داور باتجربه بازنشسته می شوند و آنها باید جایگزین داشته باشند. با کار بسیار مناسب و به موقع دپارتمان و کمیته داوران و فدراسیون فوتبال که بحث جوانگرایی را در این زمینه آغاز کردند و تلفیقی از جوانها و پیشکسوت ها در کنار هم گذاشتند و با بیشتر میدان دادن به جوان ها پشتوانه مناسبی در عرصه داوری کشور فراهم کردند.

جهانبازی در خصوص اعتراض تیم ها به داوری مسابقات گفت: به نظرم تیم هایی که در لیگ برتر فعالیت می کنند هزینه های زیادی را متحمل می شود. ما داوران به باشگاهها حق می دهیم و درخواست ما از باشگاهها مخصوصا سرمربیان که ارتباط مستقیمی با داوران دارد، این است که صبر و صحه صدرشان را بالا ببرند. اشتباهات داوری همیشه هست و تا زمانی که انسان قضاوت می کند ممکن است اشتباه داشته باشد. هیچ داوری در دنیا نمره 10 نگرفته است و ما به باشگاهها حق می دهیم.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که در این زمینه به من کمک کردند تشکر می کنم. به ویژه از فدراسیون فوتبال، کمیته و دپارتمان داوری تشکر می کنم. البته یک گله هم دارم از کسانی که مرا از لیست بین المللی خارج کردند که این امر تاثیر زیادی در زندگی من گذاشت و باعث شد شرایط من برای زندگی تغییر جدی داشته باشد.

ارسال نظر: