نخست‌وزیر عراق:

عملیات آزادسازی غرب موصل به زودی آغاز می‌شود/ جهان مدیون عراق است

کدخبر: 2083412

نخست‌وزیر عراق در کنفرانس هفتگی خود از پیروزی‌های نیروهای امنیتی در مقابل داعش در موصل، تمجید کرد و گفت: عملیات آزادسازی غرب موصل به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "حیدر العبادی"، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق، در کنفرانس خبری هفتگی خود، با بیان اینکه قدرت تروریست‌های داعش به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرده است؛ گفت: جهان مدیون عراق است چرا که به نیابت از همه کشورها با داعش می‌جنگد.

به نوشته منابع خبری عراقی، العبادی افزود: نیروهای امنیتی در حال تسلط کامل به بخش شرقی موصل هستند و عملیات آزادسازی به زودی در غرب موصل پیگیری خواهد شد و ما این پیروزی‌ها را به مردم عراق تبریک می‌گوییم؛ در حالیکه داعش تمامی راههای وحشیانه را به کار می‌گیرد.

فرمانده کل نیروهای عراقی ادامه داد: توانستیم در طول عملیات موصل، از جان شهروندان غیر نظامی محافظت کنیم.

او با بیان اینکه تروریست‌های داعش در جبران شکست‌های خود در موصل عملیات‌های تروریستی را افزایش داده‌اند به نیروهای امنیتی و شهروندان هشدار داد که مراقب خودشان باشند.

نخست‌وزیر عراق همچنین در پاسخ به سخن «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی در یمن که گفته بود پس از یمن برای مبارزه با داعش به موصل و رقه خواهیم رفت نیز گفت: ائتلاف اسلامی (سعودی) می‌تواند در بازسازی شهرها و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان کمک کند.

حیدر العبادی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حضور نیروی زمینی آمریکا در عراق، گفت: دخالت نظامی سابق آمریکا منجر به بی ثباتی و باز شدن عرصه برای گروه‌های تروریستی شد تا وارد عراق شوند.

ارسال نظر: