عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین» در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور:

یکسال از برجام گذشت، هنوز هم نمی‌توان به راحتی از خارجی‌ها خرید کرد!

کدخبر: 2083425

اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در دولت یازدهم گفت: اکثر فعالان اقتصادی به سمت نابودی قدم برداشتند؛ فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری بدلیل عدم تامین منابع تعطیل شدند، چرا؟

محمدرضا جهان بیگلری اقتصاددان و عضو اتاق بازرگانی در واکنش به اظهارات دیروز رئیس جمهور به «نسیم آنلاین» گفت: از آقای روحانی بعنوان رئیس جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم عینک واقع بینانه بر چشمانشان بزنند و واقعیتهای روز اقتصاد کشور را در وضعیت انتخاباتی بیان نفرمایید.

وی ادامه داد: با اجرای برجام هیچ چیز عوض نشده و هنوز هم نمیشود خریدهای خارجی را به راحتی انجام داد. کشور از رکود خارج نشده و هر روز شاهد ورشکستگی های شرکتهای بزرگ و کوچک در کشور هستیم. وی با بیان اینکه 700 هزار شغل ایجاد نشده بلکه اکثر واحدهای فعال اقتصادی کشور در دولت یازدهم تعدیل نیرو را بدلیل مشکلات مالی در اولویت قرار دادند به «نسیم آنلاین» گفت: سرمایه گذاران خارجی جذب پروژه های کشور نشدند چون شاخصهای اقتصادی کشور تاسف بار است.

جهان بیگلری اضافه کرد: بانکهای کشور بداد اقتصاد نرسیدند، چون افراد رانت خوار و اختلاسگران نگذاشتند منابع به اقتصاد کشور تزریق شود. در دولت یازدهم اکثر فعالان اقتصادی به سمت نابودی قدم برداشتند، فعالیتهای کشاورزی و دامپروری بدلیل عدم تامین منابع تعطیل شدند، چرا؟ چون دولت هدف و برنامه ای در راستای بهبود اقتصاد کشور نداشت.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه هیچ یک از اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا نشده گفت: دلیل این اتفاق ناخوشایند این است که چون مدیران اعتقادی به رشد اقتصادی ندارند، پس رشدی نیز اتفاق نیفتاده است.

این اقتصاددان ادامه داد: بله جناب اقای رییس جمهور، واقعیت اقتصادی کشور این است که مردم و فعالان اقتصادی این حرفهای جنابعالی را در حد یک شوخی و دادن امید باور دارند نه چیز دیگری!

ارسال نظر: