بسیج دانشجویی دانشکده‌ فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیرکبیر:

هیچ اسمی جز "ضرر محض" برای توافق بی‌ثمر هسته‌ای مناسب نیست

کدخبر: 2083491

بسیج دانشجویی دانشکده‌ فیزیک دانشگاه امیرکبیر نوشت: در مذاکرات، شاهد سهل‌اندیشی مسئولان در قبال تذکرات رهبری و شتابزدگی تیم مذاکره کننده بودیم و نتیجه آن شد که امروز هیچ اسمی جز ضرر محض برای توافق بی‌ثمر هسته‌ای مناسب و متجانس نخواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، بسیج دانشجویی دانشکده‌ فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به مناسبت سالروز امضای برجام، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: دریغا که با گذر زمان و پیشرفت مذاکرات، شاهد سهل اندیشی مسئولین کشور درقبال تذکرات رهبری و شتابزدگی توام با غفلت از جزئیات توسط تیم مذاکره کننده در مقابل تلاش و شیطنت‌های دشمنان بد طینت جمهوری اسلامی ایران برای عبور از خطوط قرمز رهبری و نظام بودیم که نتیجه آن شد که امروز هیچ اسمی جز ضرر محض برای توافق بی ثمر هسته‌ای متناسب و متجانس نخواهد بود.

در ابتدای این بیانیه آمده است: تجربه‌ غنی جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون، در کنار توجهات خاصه‌ حضرت ولی عصر (عج) راهگشای مسیر پر پیچ و خم پیشرفت ملت شریف ایران در کوران خباثت‌های دشمنان دشنه به دست اسلام و مسلمین بوده و انشاءالله خواهد بود.

در ادامه تاکید شده است: برنامه‌ جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله تجربه‌های تلخ و گرانسنگ جمهوری اسلامی در حافظه‌ تاریخی ملت عزیز ایران است که امروز و در اولین سالروز امضای این معاهده بین المللی، بسیج دانشجویی دانشکده‌ مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه امیرکبیر لازم می‌داند تا به برخی از مهمترین اتفاقات که از ابتدای مذاکرات هسته‌ای تا به امروز رخ داده است اشاره کرده و مردم ایران اسلامی را در جریان برخی نکات مبهم این توافق هسته‌ای پرضرر و خسارت بار بگذارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر به دوران مذاکرات بازگردیم و نگاهی گذرا و اجمالی بر بیانات امام خامنه‌ای در جریان مذاکرات بیندازیم، بی‌شک درسی بزرگ از آنچه دولت جمهوری اسلامی ایران تجربه کرد خواهیم گرفت. در طول مذاکرات، حضرت امام خامنه‌ای_ پشتیبان استوار تیم مذاکره کننده_نکات و تذکرات مهم و کلیدی را در برهه‌های گوناگون در اختیار مسئولین کشور و مذاکره کنندگان قرار دادند که ازجمله‌ی آنها الزامات 9 گانه‌ی ایشان برای اجرای توافق هسته‌ای و همچنین تاکید ایشان بر انسداد راه‌های نقض عهد طرف‌های مقابل در پاسخ به نامه‌ی رئیس محترم جمهور بود.

بسیج دانشجویی دانشکده‌ مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: اما دریغا که با گذر زمان و پیشرفت مذاکرات، شاهد سهل اندیشی مسئولین کشور درقبال این تذکرات و شتابزدگی توام با غفلت از جزئیات توسط تیم مذاکره کننده در مقابل تلاش و شیطنت‌های دشمنان بد طینت جمهوری اسلامی ایران برای عبور از خطوط قرمز رهبری و نظام بودیم که نتیجه آن شد که امروز هیچ اسمی جز ضرر محض برای توافق بی ثمر هسته‌ای متناسب و متجانس نخواهد بود.

این تشکل دانشجویی تاکید کرد: نکته‌ قابل تأمل آنست که امروز، علی‌رغم تاکید مقام معظم رهبری، توافق هسته‌ای، افزون بر تحریم‌های ظالمانه‌ی دشمن تبدیل به اهرمی برای فشار بر ملت و کشور ایران شده است حال آنکه با تمدید قانون تحریم ایران موسوم به ایسا توسط دشمن کینه توز ایران، آمریکا توافق هسته‌ای به طور کامل نقض شده است اما انفعال مسئولین در قبال نقض برجام و امید به بازشدن گره‌ها توسط آمریکا بسیارتاسف برانگیز و تعجب آور است.

بسیج دانشجویی دانشکده‌ی مهندسی انرژی و فیزیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه بیانیه خود خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی که در گذشته توانایی غنی سازی 20درصد را داشته است هم اکنون همسنگران و همرزمان شهدای صنعت هسته‌ای کشور آمادگی کامل برای بازگشت پذیری صنعت هسته‌ای و تحقق فرمایش امام خامنه‌ای برای رسیدن به ظرفیت غنی سازی 190 هزار سو را دارند. همچنین از مسئولین و موظفین جمهوری اسلامی مطالبه می‌کند:

این تشکل دانشجویی در ادامه خطاب به اعضای هیات نظارت بر برجام نوشت: چرا با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا تاکنون هیچ موضع مشخصی توسط این هیات اتخاذ نگردیده است و گزارشی مبنی بر نقض برجام اعلام نشده است؟ چرا جناب آقای جلیلی نیز به عنوان یک مسئول انقلابی از سوی هیات نظارت بر برجام گزارشی به مردم ارائه نداده است؟

در ادامه این بیانیه خطاب به مسئول سازمان انرژی اتمی هم تاکید شده است: چرا با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر تداوم تحقیق و توسعه در صنعت هسته‌ای کشور همه‌ کارکنان و محققان هسته‌ای که کمتر از 5 سال سابقه‌ همکاری با سازمان انرژی اتمی داشته‌اند از سازمان مربوطه اخراج شده‌اند؟ نکته‌ی تأسف آور آنست که حتی محققان و دانشمندان هسته‌ای که به صورت قراردادی با سازمان انرژی اتمی همکاری می‌کردند به یک شرکت منتقل شده و پس از سه ماه از آن شرکت نیز اخراج شده‌اند؟ چگونه ممکن است که سازمان انرژی اتمی به بهانه‌ی عدم وجود منابع مالی با نیروهای نخبه و دانشمندان جوان خود قطع همکاری نماید در حالی که برای تحقیق و توسعه به وجود این نیروهای نخبه نیاز دارد؟

این تشکل دانشجویی خطاب به صالحی ادامه داد: چرا در طرح همکاری سازمان انرژی اتمی ایران با ایترتقریبا انتقال تکنولوژی صورت نمی‌گیرد حال آنکه هدف از امضای چنین تفاهم نامه‌هایی انتقال تکنولوژیست. چرا نحوه‌ی تفاهم با ایتر به گونه ایست که دانشمندان هسته‌ای ایران نمی‌توانند ازآزمایشگاه‌ها و سایت‌های تحقیقاتی اصلی پروژه‌ی ایتر استفاده کنند؟ چرا تنها نقش ایران، تأمین کننده‌ی منابع مالی کشورهای توسعه یافته در پیشبرد پروژه‌ ایتر است در حالی که همانطور که گفته شد با محققان داخلی سازمان انرژی اتمی به دلیل کمبود بودجه قطع همکاری می‌شود؟

این تشکل دانشجویی خطاب به رئیس جمهور نوشت: چرا با وجود اینکه مقام معظم رهبری در نامه‌ای خطاب به جنابعالی در بند چهارم از الزامات 9 گانه‌ اجرای برجام صریحاً فرموده بودند: «اقدام در مورد نوسازی کارخانه‌ی اراک با حفظ هویّت سنگین آن، تنها در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد قطعی و مطمئن درباره‌ی طرح جایگزین و تضمین کافی برای اجرای آن منعقد شده باشد.» اقدام مقتضی صورت نگرفته است و امروز با وجود اینکه پروژه‌ باز طراحی راکتور آب سنگین اراک توسط متخصصان توانمند داخلی به پایان رسیده است اما طرف قرارداد چینی که ملزم به اجرای این طرح بوده است به طور آشکارا دبه کرده است و درخواست بودجه‌ سنگین و چندین برابر ارزش واقعی کرده است؟

در ادامه تاکید شده است: چرا با توجه به اینکه برنامه‌ی جامع اقدام مشترک به صورت صریح توسط آمریکا نقض شده است هنوز تعهدات ایران بر روی زمین انجام می‌گیرد و به عنوان مثال مرحله‌ی جمع آوری 2000 سانتریفیوژ از سایت فردو نیز با دستور جنابعالی به طور کامل انجام شده است؟ چرا هیچ اراده‌ای برای اقدام به بازگشت پذیری توسط سازمان انرژی اتمی وجود ندارد و دولت جنابعالی در مقابل نقض صریح آمریکا تنها به اظهار آمادگی برای پاسخ بسنده می کند و موضع انفعال به خود گرفته است؟

در پایان این بیانیه آمده است: به ملت شریف ایران و سایر آزادی خواهان این نوید را می‌دهیم که به لطف خدا در آن روز که با تکیه بر بصیرت مردم، بند برجام از دست ملت ایران باز شود، ما دانشجویان با سرعتی بالا و به وسعت بیش از گذشته، صنعت هسته‌ای را پیشرفت خواهیم داد و طعم شیرین میوه‌های آن را جایگزین تلخی‌های امروز اعتماد به امریکا خواهیم کرد. ان‌شاءالله

ارسال نظر: