شهردار منطقه ۱۴:

تعیین تکلیف تملک باغ وثوق‌الدوله حداکثر تا پایان سال/ باغ به بوستان موضوعی تبدیل می‌شود

کدخبر: 2083539

شهردار منطقه۱۴ با اشاره به طرح تملک باغ وثوق‌الدوله گفت: پس از حضور شهردار تهران در منطقه طی دو هفته گذشته، تصمیمات لازم برای انتقال باغ از بنیاد مستضعفان به شهرداری اتخاذ شد و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا پایان سال باغ وثوق الدوله در اختیار مدیریت شهری قرار بگیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فرهود حمیدی فراهانی با بیان اینکه 17.7 درصد از کل مساحت منطقه 14 را بافت فرسوده تشکیل می دهد و از این حیث رتبه 5 را در میان سایر مناطق به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: قسمت غربی منطقه مشتمل بر نواحی 1، 2 و 4 دارای بافت ارگانیک و استخوان بندی نامنظم است و در قسمت شرقی هم نواحی 3،5 و 6 دارای بافت شطرنجی است. با توجه به قدمت منطقه، طبیعی است که باغ های زیادی در محدوده وجود داشته باشد که از مهم ترین آن ها می توان به باغ وثوق الدوله اشاره کرد.

وی افزود: این باغ که یکی از قدیمی ترین باغ های منطقه است در محله شاهد واقع در ناحیه 2 قرار دارد و به باغ اناری و سلیمانیه معروف است. باغ وثوق الدوله با قدمت حدوداً 100 سال نه تنها گونه های متعددی همچون درخت انار، کاج تهران و ... را در خود جای داده است بلکه در بخشی از این باغ، عمارت تاریخی زیبایی با ویژگی های معماری خاص وجود دارد.

شهردار منطقه 14 با اشاره به موقعیت باغ بر اساس طرح تفصیلی پایتخت عنوان کرد: مساحت باغ وثوق الدوله 25 هزار و 511 متر مربع است و مالکیت آن در حال حاضر با بنیاد مستضعفان است. بنابر طرح تفصیلی نیز باغ و بنای موجود در آن به عنوان ابنیه ارزشمند تاریخی ثبت شده است و در طرح های شهرداری این باغ در پهنه G قرار دارد.

حمیدی گفت: بر این اساس کاربری باغ وثوق الدوله از نظر نقشه های شهرداری کاربری فضای سبز است و ما مترصد آن هستیم تا پس از واگذاری کامل ملک، آن را برای جبران خلاء کمبود سرانه فضای سبز ناحیه 2 به بوستانی برای عموم شهروندان تبدیل کنیم.

وی در بخشی از سخنان خود به اقدامات انجام شده برای واگذاری باغ وثوق الدوله به شهرداری تهران پرداخت و تصریح کرد: در پی حضور شهردار تهران در منطقه مورخ 15 دی ماه 95 تملک این باغ توسط مدیریت شهری و تبدیل آن به بوستان عمومی جزو مصوبات شهرداری تهران به شمار می رود. البته در خصوص روند انتقال، اداره کل امور نهادها مشغول رایزنی با مالک است و پیش بینی می کنیم حداکثر تا پایان سال جاری روند انتقال باغ وثوق الدوله به شهرداری در قالب تهاتر به اتمام برسد.

شهردار منطقه 14 در پایان به برنامه های آتی مدیریت شهری پس از تملک باغ اشاره کرد و گفت: پیش بینی کرده ایم تا باغ وثوق الدوله را به بوستان موضوعی همچون بوستان خانواده تبدیل کنیم.

ارسال نظر: