وزیر نیرو:

دولت برای آب چاه ‌ریالی از کشاورزان دریافت نمی‌کند/ عملیات آبرسانی به ‌۱۳۰۰ روستای کشور به بهره‌برداری می‌رسد

کدخبر: 2083588

وزیر نیرو گفت: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات آب‌رسانی به یک هزار و ۳۰۰ روستای کشور انجام و تحول عظیمی در حوزه آب‌رسانی ایجاد می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حمید چیت‌چیان امشب در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر عملیات آبرسانی به یک هزار و 300 روستای کشور انجام می‌شود که از این تعداد 80 روستا مربوط به استان اردبیل بوده و تحول عظیمی در حوزه آب‌رسانی به مناطق روستایی کشور به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه دولت برای آب چاه حتی یک ریال هم از کشاورزان دریافت نمی‌کند، گفت: از دستگاه‌های متولی انتظار داریم که از آب موجود به نحو احسن برای ارتقای تولیدات داخلی استفاده کنند چرا که موضوع آب و مصرف بهینه آن برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

چیت‌چیان با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اهتمام جدی داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه دولت نیز نظارت‌های خود را ارتقا داده تا روند خدمات‌دهی و ارائه تسهیلات بانک‌های عامل به واحدهای تولیدی تسهیل شود.

وزیر نیرو با اشاره به ارائه یک هزار و 411 میلیارد تومان اعتبارات مرزی به استان اردبیل در سال گذشته افزود: این رقم امسال افزایش یافته که این اقدام گامی مهم در این حوزه به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: باید صنایع فراوری و تبدیلی محصولات کشاورزی در استان اردبیل راه‌اندازی شود که در این زمینه ما اعتبارات ویژه‌ای را به این امر اختصاص می‌دهیم تا بتوانیم با فراوری صنایع تبدیلی صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای اروپایی و همسایه را توسعه دهیم.

وزیر نیرو در اردبیل: بخش بخار نیروگاه سبلان اردبیل راه‌انداری می‌شود‌

حمید چیت‌چیان عصر امروز در جلسه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی‌ اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که سبب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود حل مشکلات واحدهای تولیدی است، چرا که با فعالیت این واحدها نیاز کشور تامین شده و برای تامین کالاها وابسته به کشورهای خارجی نمی‌شویم.

وی افزود: دولت یازدهم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به واحدهای راکد و نیمه‌راکد، تسهیلات حمایتی ارائه می‌کند و در حال حاضر واحدهای مشکل‌دار استان اردبیل نیز با ثبت‌نام در سامانه مربوطه از این تسهیلات حمایتی برخوردار می‌شوند که امیدواریم با فعالیت مجدد این واحدها زمینه توسعه این استان فراهم شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه پروژه‌های خوبی درحوزه صنعت آب و برق در استان اردبیل اجرایی شده و هم‌اکنون نیز در حال اجراست، بیان کرد: در حوزه صنعت آب و برق اقدامات گسترده و مناسبی در استان اردبیل انجام شده و مراحل اجرایی بسیاری از پروژه‌ها نیز در حال حاضر اجرایی می‌شود که در حوزه آب با اعتبارات تخصیص یافته شمال استان اردبیل یک تحول بی‌سابقه و بزرگی را شاهد خواهد بود.

چیت‌چیان تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل و بهر‌ه‌برداری از سدهایی که در حال حاضر مراحل تکمیل آنان در دست اجراست، شاهد یک تحول اقتصادی کامل و بسیار مناسبی در سطح استان اردبیل خواهیم بود.

وی اظهار کرد: از جمله پروژه‌های در حال اجرای استان اردبیل می‌توان به ایجاد تاسیسات فاضلاب در شهرهای اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، کوثر، سرعین و پارس‌آباد اشاره کرد که هر یک از این پروژه‌ها در حال حاضر در ردیف بودجه مستقل هستند و پس از تکمیل و بهر‌ه‌برداری مشکلات مردم این شهرها برطرف می‌شود.

وزیر نیرو افزود: احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی و نیز احداث سدهای مختلف در مناطق شمالی و جنوب استان اردبیل یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که حوزه آب و بهره‌برداری از منابع آبی استان اردبیل را متحول می‌کند که طبق گزارشات به دست آمده بسیاری از ساختمان شبکه‌های آبیاری و اقدامات اجرایی پروژه‌های آب در اردبیل با پیشرفت مناسبی در است اجراست.

چیت‌چیان گفت: در حوزه صنعت برق نیز خوشبختانه با اعتبارات تخصیص یافته تکمیل و افزایش ظرفیت تولیدی سیکل ترکیبی سبلان استان اردبیل در حال حاضر قدرت این را دارد که چند برابر نیاز خود برق تولید کند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی بخش بخار نیروگاه سبلان اردبیل نیز مورد توجه بوده و از سرمایه‌گذاری‌های زیربنایی در این زمینه استفاده شده که در آینده‌ای نزدیک شاهد بهر‌ه‌برداری از بخش بخار این نیروگاه خواهیم بود.

ارسال نظر: