ضرغامی:

برنامه‌ای برای انتخابات ندارم

کدخبر: 2083673

رئیس اسبق سازمان صداوسیما از برنامه‌اش برای انتخابات سال آینده و دشواری‌های حسن روحانی در مسیر باقی‌مانده تا اردیبهشت ۹۶ می‌گوید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صداوسیما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به شائبه‌های حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اظهار داشت: 10 سال است که این سوال از من پرسیده می‌‍شود. نمی‌دانم چرا اینگونه است؛ شاید چون آقای لاریجانی در سال 84 در انتخابات شرکت کرد، این ذهنیت درباره من هم به وجود آمده است.

وی افزود: هیچ برنامه، فکر و اقدام خاصی - حتی اقدام‌های فکری و فردی - برای انتخابات سال آینده ندارم. مهم‌ترین وظیفه خود را تقویت جبهه انقلاب اعم از اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالگرا می‌دانم. معتقدم که آرمان‌های انقلاب باید بار دیگر مطرح شده و جبهه‌ای که صادقانه بر اساس این آرمان‌ها حرکت می‌کند، تقویت شود.

ضرغامی در ادامه با اشاره به کارنامه حسن روحانی در طول 3 سال گذشته گفت: آقای روحانی در سال 92، مهاجم تمام‌عیار بود و چون بیانِ خوبی داشت و طیف مقابلش هم از «طیف خاصی» بودند، توانست رأی مردم را بگیرد اما امروز با توجه به کارنامه‌اش در حوزه‌های فقر، رکود و اشتغال، نارضایتی مردمی بسیار زیاد است. روحانی باید سال آینده از عملکرد خود دفاع کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روحانی می‌تواند با دفاع از عملکرد خود، اعتماد عمومی را جلب کند گفت: بستگی به این دارد که عملکردش در ماه‌های باقی‌مانده تا انتخابات، این ظرفیت مجدد را به وی بدهد که بتواند آرا و اعتماد مردم را جلب کند؛ در این صورت ممکن است رأی بیاورد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برجام به فرجام نرسیده است تأکید کرد: با این وجود، آقای روحانی سعی می‌کند که از مزیت نسبی آن که دیپلماسی خارجی است، بهره ببرد. آقای روحانی با توجه به نارضایتی مردم، مشکلاتی دارد. ضرغامی ادامه داد: شاه کلید آقای روحانی که برجام، دیپلماسی خارجی و مذاکره با آمریکا بود، امروز با بدعهدی آمریکایی‌ها به نتیجه نرسیده است. آمریکایی‌ها امتحان بسیار بدتر از گذشته در تاریخ دادند.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: من هم مانند آقای روحانی معتقدم که برجام را خدا آورد، منتهی خدا آورد تا نشان دهد که آمریکا همین است! نه اینکه فتح‌الفتوحی مانند خرمشهر بود که آن را خدا آزاد کرد.

ارسال نظر: