دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مردم فداکاری آتش‌نشانان حادثه پلاسکو را فراموش نمی‌کنند

کدخبر: 2083757

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران از نمازگزاران خواست تا برای سلامتی آتش‌نشانان دعا کنند و گفت: هرگز مردم فداکاری آتش‌نشانان حادثه پلاسکو را فراموش نمی‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: امین سردارآبادی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی امروز (جمعه اول بهمن 95) در پیش خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به این مسئله که شفافیت حق مردم است، گفت: حقوق و وظایف مردم فقط به انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها ختم نمی‌شود مردم حق دارند بفمند که حاکمان چطور حکومت می‌کنند. حق دارند که در جامعه اسلامی‌بدانند که چه کسی بابت چه کاری از بیت المال مسلمین چقدر برداشت می‌کند. مردم نامحرم نیستند. . در نگاه دینی مردم بار‌ها به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر حاکمان موظف شده اند هم چنین حاکمیت وظیفه دارد که این مسایل را با مردم در میان بگذارد.

وی افزود: سرنخ پدیده‌های فساد مانند حقوق‌های نجومی، املاک نجومی، اختلاس های بانکی و سایر فساد ها که را دنبال می کنیم همگی آنها در یک نقطه کور بهم می رسند و آن «عدم شفافیت» نظام مالی و اقتصادی در ایران است.

سردارآبادی تصریح کرد: اگر حساسیت رسانه ها و افکار عمومی در یکسال گذشته نبود آیا مسئولان دولتی و حکومتی در همین حد ناچیزی که مشاهده کرده ایم خود را ملزم به پاسخگویی می دیدند؟

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: دفعه قبل از پشت همین تریبون به سران سه قوه اعلام کردیم که لیست اموال و دارایی هایتان را شفاف کنید در روز دانشجو نیز به اقای روحانی این مسئله را متدکر شدیم اما اتقاقی نیافتاد. با گذشت سه سال از دولت یازدهم هنوز دو وزیر حاضر به ارائه لیست اموال خود به قوه قضاییه نشده اند و قوه قضاییه نیز با مماشات با این افراد برخورد کرده است.

وی ادامه داد: حتی سران دوقوه بر سر شفافیت بحث و جدل کردند اما نه آگاهی برای مردم کسب شد و نه اعتماد عمومی بالا رفت. مشکل انجاست که قوای کشور و دیگر نهاد ها مردم را به رسمیت نمی شناسند .و در کشور داری سهیم نمی کنند.

سردارآبادی تصریح کرد: برای مثال قوه قضایی از نبود توان در برخورد با مفاسد می گویید اما نه تنها در پیدا کردن و رفع فساد از مردم کمک نمی گیرد. بلکه با ورود مردم برخورد می کند. در این مسئله نمونه مالموسش سید میثم صفاییان نمایینده کامیون دارها که علیه فساد ، تبعیض و قاچاق در سیستم حمل و نقل گفت و منصور نظری که فساد فضاتی در دستگاه قضا گزارش محرمانه تهیه کرد

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: در این زمینه نه تنها مسایل حل نشد و از ظرفیت مردمی استفاده نشد بلکه با آنها برخورد نیز صورت گرفت حتی سوالات بسیار بهام اوری را در ذهن ها در ذهن ها مطرح کرد که چرا مسیر دادگاه ها و زندان بسر می برند و تبعیض و قاچاق هم چنان باپرجا است و حتی ان قاضی متهم به طرز مشکوکی بازنشست می شود. مشخص نبودن این ها تاثیرات بدی در ذهن عموم مردم خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: با این وضع موجود، مردم حق دارند که حساس شوند بدبین بشوند. بهترین راه برای جلب اعتماد عمومی‌هست ایجاد سامانه ای برای اعلام حقوق‌ها و دستمزد‌ها است که در ماده 35 برنامه توسعه امده است.

سردارآبادی افزود: ولی افرادی در پشت پرده که از عدم شفافیت در نظام پرداخت ها، نظام بانکی و نظام اقتصادی بهره می برند تمام تلاش خود را برای حذف ماده 35 برنامه ششم در مورد اطلاع عمومی مردم از حقوق مدیران را در صحن علنی مجلس کردند اما حضور به موقع دانشجویان و افکار عمومی مانع شد. حال این افراد از شیطنت هایشان دست برنداشته اند.

وی گفت: از همین تربیون از شورای محترم نگهبان می خواهیم این ماده را کامل تصویب کند تا ضربه مهلکی بر میزان مقبولیت و حتی جمهوری اسلامی وارد شد را جبران شود. دومین مسئله ای که باید به آن بپردازیم مسئله صدا سیما است که شرح آن خود رنج نامه ای مفصل می طلبد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در ادامه تاکید کرد: صداو سیما در این شاخص های امام و رهبری متاسفانه تا حدودی مردود شده است. زمان جاری یکی دیگر از شرایط خاص انقلاب اسلامی که از یک سو تجربه برجام و ارتباط با امریکا را سپری می کند رسانه ملی باید تجربه حاصل شده از یک دوره مذاکره و تعامل با غرب در قالب برجام هیچ ثمری جز بدعهدی امریکا نداشته است را بیان نمایند.

وی با طرح این سوال که « چرا منتقدان جایی در صدا وسیما ندارند؟»، گفت: پخش مذاکرات کمیسیون برجام و موضع گیری های مقامات داخلی و غربی و برگزاری برنامه های دو طرفه و برخی مستندهای روشنگرانه حداقل کاری بود که می توانست بشود ولی نشد؟

وی گفت: تا عده ای در داخل سخن از برجام های بعدی نگویند عده ای در آنتن رسانه ملی اعلام می کنند هدف از پذیرش برجام نه لغو تحریم ها که رهایی از جنگ بوده است! صدا و سیما در حوزه مشکلات داخلی کشور نیز عملا باب هر گونه نقد به عملکرد مسئولین بسته است..صداو سیما چند برنامه انقادی پیرامون قراردادهای نفتی جدید، کرسنت، فیش های نجومی و املاک نجومی، اطاله دادرسی ها ، مشکلات ساختاری قوه قضاییه، طرح تحول سلامت، شفافیت اقتصادی، عملکرد نظام بانکی ، مشکلات نظام سلامت و تجمیع بیمه ها، طرح تحول سلامت ساخته شده است؟

وی با بیان اینکه صدا وسیما کارنامه خود را ارائه دهد، گفت: آیا معدود برنامه های انقلابی سازمان تقویت شده اند؟ برنامه ای ثریا که با شعار دیدبانی برای پیشرفت ایران که مورد تقدیر رهبری هم بود تعطیل شده است؟

سردارآبادی تصریح کرد: صدا وسیما به ذکر جمله اقتصاد مقاومتی خیلی خوب است اکتفا کرده است. مگر می شود با پول تبلیغات کالاهای خارجی و بانک ها عملکرد ضد اقتصاد مقاومتی بانک ها را نقد کرد. آیا توانسته ایم اقتصاد مقاومتی را برای شالیکار شمالی، صیاد جنوبی، دامدار و کشاورز کرمانی و دانشجو و استاد دانشگاه مرکز نشین معنا کنیم؟ آیا استانداران استانهای مختلف کشور عملکرد خود را در اقتصاد مقاومتی را زیر ذره بین مردم و رسانه ملی می دانند؟

وی ادامه داد: چرا رسانه ملی از حضور مردم در انتخابات و راهپیمایی ها گزارش می گیرد؟ از تجمعات کارگران، پرستاران، معلمان و دانشجویان گزارش نمی گیرد؟ تا خواسته های به حق مردم را به حاکمیت برساند. چرا رسانه ملی سانسوری خبری میکند؟ تا فرصت را به رسانه های بیگانه بدهد تا نقش دایه دلسوز تر از مادر را برای مردم بازی کند؟

وی گفت: اگر اقشار ضعیف این جامعه به قول رهبر معظم انقلاب، تریبون ندارند، مقصر کیست؟ مردم بیش از آنکه از مشکلات و فشار و وجود فساد و بدعهدی های داخلی و خارجی ناامید شوند از لاپوشانی و محافظه کاری رسانه ملی ناامید می شوند، بهترین کمک به حاکمیت نشان دادن ضعفهای آن و معرفی مقصران واقعی است که با رویکرد فعلی صدا و سیما هیچ هم خوانی ندارد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی افزود: یکی دیگر از اقدامات صدا و سیما که انتقاد بسیاری از جامعه نخبگانی کشور را برانگیخت؛ نحوه پرداختن به شخصیت مرحوم هاشمی رفسنجانی در ایام وفات ایشان بود که چیزی شبیه تحریف حوادث بود. متأسفانه این رسانه ملی دور از حقیقتی را زندگی آن مرحوم جلوه داد که کمتر شباهتی به حقیقت داشت.

وی تاکید کرد: مردم ما همانگونه که مجاهدت های مرحوم هاشمی رفسنجانی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب را هرگز از یاد نخواهند برد و به پاس آن برای آن مرحوم طلب رحمت و مغفرت می نماید، امّا این کارنامه سبب نخواهد شد با اذعان دلسوزان و کارشناسان تأثیر اندیشه های مرحوم هاشمی در قرارداد 598، توسعه نظام سرمایه داری، شکل گیری اشرافیت افسار گسیخته حکومتی، شیوع فقر و شکاف طبقاتی، حمایت از فتنه گران در سال 88، تاثیر حمایت های ایشان در شکل گیری برجام و ایشان باز همین تریبون حزب الالهی ها به مانور تجمل توصیه می کرد. را فراموش کنند. سردارآبادی افزود: اینک هاشمی رفسنجانی در میان ما نیست ولی میراث او همچنان در حوزه سیاست و صحنه اجرایی کشور تاثیر گذار است. از این رو صدا و سیما را به بازخوانی و بررسی دقیق و منصفانه میراث هاشمی دعوت می کند. نه نگاهی در هفته پیش در رسانه ملی مشاهده می‌شد. وی در خاتمه با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکوی تهران از نمازگزاران خواست تا برای سلامتی آتش‌نشانان دعا کنند و گفت: هرگز مردم فداکاری آتش‌نشانان حادثه پلاسکو را فراموش نمی‌کنند.

ارسال نظر: