بانک مرکزی ۲ میلیون سپرده گذار "کاسپین" را علاف بی تدبیری خود کرد

وعده سرخرمنِ رئیس هیات مدیره کاسپین به مردم: تا شب عید منتظر باشید

کدخبر: 2083922

رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین اطمینان داد که مردم نگران سپرده های خود نباشند و تصریح کرد که امسال موسسه آرمان ایرانیان به وجود آمده بنابراین نقل و انتقال دارایی ها باید با دقت صورت می پذیرد.

به گزارش «نسیم آنلاین» ، «نود اقتصادی» ، رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین اعلام کرده که هنوز نقل و انتقال دارایی ها و بدهی های قابل تجمیع شرکتهای تعاونی منحله، به حساب موسسه کاسپین به اتمام نرسیده است.

از قرار معلوم، تعاونیهای منحله فرشتگان، الزهرا مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدر توس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان و عام کشاورزان مازندران تحت عنوان مؤسسه اعتباری آرمان ایرانیان فعالیت داشته اند که نام این موسسه به کاسپین تغییر کرده است.

مجمع عمومی فوق‌العاده این موسسه اعتباری در آذرماه سال قبل با رای اکثریت سهامداران، نام موسسه اعتباری آرمان ایرانیان را به موسسه اعتباری «کاسپین» تغییر داد.

فرید ضیاء الملکی در گفتگو با «نود اقتصادی» ، تاکید کرد که مطالبات بدهی ها و دارایی های موسسه اعتباری فرشتگان هنوز به اتمام نرسیده است.

گفته شده که موسسه فرشتگان 4 هزار میلیارد تومان از سپرده 8 هزار میلیارد تومانی خود را در بخش املاک سرمایه‌گذاری کرده که این مساله برای موسسه تازه تاسیس کاسپین مشکل‌ساز شده است.

موسسه کاسپین، به تازگی اعلام کرده به‌منظور حفظ حقوق و اطمینان خاطر سپرده گذاران مؤکداً متذکر می‌گردد تا قبل از انتقال اموال و دارائی های تعاونی های منحله هشتگانه، هیچ اقدامی توسط این مؤسسه ( کاسپین ) در جهت پرداخت وجوه سپرده ها صورت نمی‌پذیرد و به محض حصول مقدمات لازم، این مؤسسه تحت نظارت بانک مرکزی ج.ا.ا و مقامات قضایی اقدام لازم را معمول خواهد کرد.

با این حال، رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین اطمینان داد که مردم نگران سپرده های خود نباشند و تصریح کرد که با توجه به تازه تاسیس بودن این موسسه، نقل و انتقال دارایی ها باید با دقت صورت پذیرد.

به گفته ضیاء الملکی، بانک ها به طور معمول سپرده های خود را در زمینه ارایه تسهیلات و یا سرمایه گذاری ها متمرکز می سازند از این رو بانک ها مبالغ مختصری از نقدینگی را نزد خود نگه می دارند و گفت که در صورت ازدیاد مراجعات مردم برای دریافت نقدینگی، نقدینگی بانک ها پاسخگوی مراجاعات نخواهد بود.

رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین، تعداد سپرده گذاران تعاونی های مذکور را در محدوده 2 میلیون نفر برشمرد و پیش بینی کرد که نقل وانتقال دارایی های این تعاونی ها تا پیش از شب عید به پایان برسد.

وی، سوء مدیریت مدیرعامل کنونی در بروز چالش های این موسسه در شرایط حاضر را بعید دانست و گفت که با سرویس های ارایه شده در آینده مشکلات کنونی و گذشته جبران می شود. رئیس هیات مدیره موسسه اعتباری کاسپین ابراز امیدواری کرد که انسداد حساب های سپرده گذاران قبل از عید برطرف شود.

ظاهرا در ماه‌های اخیر مشتریان این موسسه امکان دریافت بیش از 2 میلیون تومان در روز را ندارند. البته شعبه مرکزی این موسسه در موارد خاص تا 5 میلیون تومان هم پرداخت می‌کند.

مشکل اینجاست که با افزایش مراجعه سپرده گذاران به شعب کاسپین امکان پرداخت یکباره سپرده ها به مشتریان وجود ندارد و مسئولان این موسسه تصمیم گرفتند با اعمال محدودیت نسبت به بازپرداخت سپرده های مردم اقدام کنند.

ارسال نظر: