قائم‌مقام وزیر اقتصاد دولت اصلاحات اذعان کرد: مشکلات تحریم روی کاغذ حل شده است

محسن صفایی فراهانی: یک سال از برجام گذشت، اما تاثیری بر سفره مردم نگذاشت/ یک میلیون تومان سال ۹۳، الان ۶۰۰ هزار تومان شده است

کدخبر: 2083998

آنچه امروز مردم را مستأصل و سفره مردم را خالی کرده، پایین‌آمدن شدید ارزش پول ملی است. کارگری که سه سال پیش ماهی یک ‌میلیون می‌گرفته، الان قدرت خریدش کمتر از ٦٠٠هزار تومان است

به گزارش « نسیم آنلاین »، قائم مقام وزیر اقتصاد دولت اصلاحات در گفتگویی با روزنامه شرق گفت: درست است در شش‌ماهه نخست امسال، رشد بالای پنج درصد را تجربه کردیم، اما بخش عمده‌‌ای از این رشد به دلیل درآمدهای نفتی بوده است. بااین‌حال، این را هم باید در نظر داشت که افزایش فروش نفت هم حاصل تلاش دولت روحانی و رفع تحریم‌ها بوده است.

محسن صفایی فراهانی افزود: اما درمجموع کسب‌و‌کار داخلی کشور هنوز به رونق نیفتاده است. امروز که صحبت می‌کنیم درست یک سال است که مشکلات تحریم روی کاغذ حل شده و توانسته سایه‌اش از کشور برداشته شود، ولی تا زمانی که بخواهد آثار ملموس به جا بگذارد و به قول عامیانه، آثار آن را سر سفره مردم ببینیم، از ابتدا هم مشخص بود این موضوع در یک سال محقق نمی‌شود.

وی اضافه کرد: درست است بیشتر وعده‌هایی که دولت داده، امروزه به آنها جامه عمل پوشانده نشده است، اما همان روزی هم که روحانی وعده می‌داد، فکر می‌کنم بر این اساس قول می‌داد و همه تلاش خود را می‌کند تا وعده‌هایش عملیاتی شود، چراکه همان روز هم می‌دانست بسیاری از مواردی که از آن سخن می‌گوید، اختیارش را ندارد.

آنچه امروز مردم را مستأصل و سفره مردم را خالی کرده، پایین‌آمدن شدید ارزش پول ملی است. کارگری که سه سال پیش ماهی یک ‌میلیون تومان می‌گرفته، اگر امروز هم همان یک میلیون تومان را بگیرد، قدرت خریدش کمتر از ٦٠٠هزار تومان است؛ یعنی قدرت خرید پایین آمده است. مردم عموما به این مسئله توجه نمی‌کنند که سقوط ارزش پول چه مشکل بزرگی است.

ارسال نظر: