گزارش اختصاصی «نسیم آنلاین»: بی‌توجهی دولت به داخلی‌سازی هواپیما؛

بازدید رهبر معظم انقلاب از هواپیمای تولیدشده ایران ۱۴۰ در "هسا"؛ ۱۵ سال پیش!

کدخبر: 2084383

یک مقام ارشد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران گفت که در صورت پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار وجه که برای خرید ۲۰ فروند "ای تی ار" از خارج در نظر گرفته شده به هسا، این شرکت داخلی قادر است تا با همین قیمت ۲۵ فروند هواپیمای تحویل دهد

گروه اقتصادی «نسیم آنلاین»- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 80 پس از حضور در شرکت هواپیماسازی ایران، از نخستین فروند هواپیمای تولید شده از نزدیک بازدید کردند.

شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) درسال 1353 با نام شرکت هلیکوپترسازی ایران تاسیس شده که درحال حاضر، این شرکت، قابلیت تولید دستکم 12 فروند از جتهای ملخدار را دارد.

حال آنکه بهمن ماه سال قبل، شرکت هواپیماسازی "ای تی آر" تفاهمنامه ای با ایران به ارزشی بالغ بر 400 میلیون دلار به امضا رسانده که بر این اساس، ایران، سفارش خرید ۲۰ فروندهواپیمای ای تی ار را ارائه داده است. نیمی ازسهام شرکت هواپیمایی 'ای.تی.آر' متعلق به شرکت ایرباس فرانسه و پنجاه درصد دیگر آن متعلق به شرکت ایتالیایی لئوناردو است.

گفته می شود ایرباس، فروش هواپیمای پهن پیکر خود به ایران را منوط به خرید جتهای ملخدار "ای تی آر" کرده است.

یک مقام ارشد شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) تصریح کرده که در صورت پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار وجه که برای خرید ۲۰ فروند "ای تی ار" از خارج در نظر گرفته شده به هسا، این شرکت داخلی قادر خواهد بود تا با همین قیمت ۲۵ فروند هواپیمای ایران ۱۴۰ ارتقا یافته و روز آمد را تحویل ایرلاین های داخلی دهد.

ارسال نظر: