گزارش «نسیم آنلاین»: ده ماه گذشت، مجمع برگزار نشد؛ رئیس کل بانک مرکزی کجاست؟

سایه سنگین خانواده رئیس هیات مدیره بر سر موسسه اعتباری نور!

کدخبر: 2084802

از قرار معلوم، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت در انتهای تیر ماه سال جاری برگزار شده اما به حد نصاب قانونی نرسیده است.

موسسه اعتباری نور در محاصره خانواده اسکندری زاده؛ موسسه ای که طبق بررسی‌های به عمل آمده دستکم 11 درصد سهام آن به صورت مستقیم در اختیار این خانواده قرار دارد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، این موسسه در حال حاضر، سهامداران ریز و درشتی دارد که بیشترین سهم آن متعلق به محمد حسین اسکندری زاده با پنج درصد، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سابق این موسسه بوده که در کنار آن می‌توان به دیگر اعضای این خانواده یعنی، محمد علی اسکندری زاده، زهرا اسکندری زاده، زینب اسکندری زاده و محمد سروش اسکندری زاده هریک با 1.5 درصد سهام هم اشاره داشت.

البته به تازگی و با تغییر مدیر عامل این موسسه، محمد حسین اسکندری زاده از مدیریت عاملی کنار رفته و با آمدن اربابی، بخشی از اختیارات خود را به مدیرعامل جدید واگذار کرده است.

دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس تصریح دارد که نقل و انتقال سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز از بانک مرکزی باید طوری باشد که در هیچ زمان،‌ سهامداری با مالکیت بیش از 10 درصد در ترکیب مالکان آن حضور نداشته باشد؛ البته بر اساس همین دستورالعمل، مالکیت بیش از 10 درصد سهام بانک یا موسسه اعتباری موکول به موافقت بانک مرکزی و اطلاع سازمان بورس است.

موسسه اعتباری نور، هم اکنون، یکی از موسسات اعتباری در نظام بانکی بوده که از محل تجمیع تعاونی‌های اعتبار "کارسازان آینده"، "پیشگامان همیار یزد" و صندوق‌های قرض‌الحسنه "ریحانه‌گستر" و "مشیز" تشکیل شده است. موسسه مورد اشاره با 336 شعبه در سراسر کشور نزدیک به یک میلیون و 600 هزار سپرده گذار دارد.

گفته می شود که موسسه اعتباری نور، به عنوان یک سوشیال بانک در زمینه خدمات عام المنفعه فعالیت می کند که طبق اعلام محمدحسین اسکندری زاده، این موسسه، 22 مرکز در سطح کشور داشته که عمده فعالیت آنها در زمینه ارایه خدمات درمانی واجتماعی است. از قرار معلوم، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت در انتهای تیر ماه سال جاری برگزار شده اما به حد نصاب قانونی نرسیده است.

از آن زمان تاکنون، مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام این موسسه تازه برکشیده در نظام بانکی کشور برگزار نشده که گمان می‌رود ناشی از تاخیر در کامل شدن ادغام و انتقال کل سپرده ها به حساب موسسه نور بوده است.

هم اکنون اسامی افرادی چون محمدحسین اسکندری زاده به عنوان رئیس هیئت مدیره، بهمن فتحعلی، محمد پویانفر، رسول رسولیان شبستری و سید جواد روشن در فهرست ترکیب هیات مدیره به چشم می خورد که به تازگی و با درگذشت سید جواد روشن ، ترکیب هیات مدیره این موسسه ناقص شده است.

طبق اعلام اسکندری زاده،"موسسه ی اعتباری نور در حال حاضر در مجموع از میان 35 بانک و موسسه اعتباری در جایگاه یازدهم از نظر تعداد شعب و میزان منابع قرار دارد.

ارسال نظر:
  • ق

    سلام
    این موسسه خانوادگی با برشکست شدن و کسر بودجه میلیاردی
    به بانک ملی پیوسته
    و تمامی کسری پول را بدبختهای کارکنان بانک ملی باید تقبل کنند