گزارش «نسیم آنلاین» از اوضاع خراب فروشگاه رفاه؛

تخلف در فروش یک شعبه ۳۵۰ میلیاردی فروشگاه رفاه!

کدخبر: 2084896

چگونه است که یک مدیر پروازی که بنا بر اخبار رسیده بیش از ۲۰۰ روز از سال ۹۲ به بعد را خارج از کشور بوده و از طرفی دیگر علاوه بر مدیر عامل فروشگاه رفاه، هیئت مدیره پرسپولیس نیز می باشد میتواند بر مدیریت خود بر یک مجموعه این چنین بزرگ تمرکز داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین »، فروشگاه زنجیره ای رفاه با داشتن حدود 4 هزار پرسنل و 220 فروشگاه در سطح کشور و همچنین بیش از 1000 میلیارد تومان گردش مالی یکی از بزرگترین فروشگاه های کشور است. 23 درصد این فروشگاه متعلق به بانک ملی به عنوان سهامدار بزرگ آن است؛بانک هایی چون صادرات،سپه،تجارت و ملت در کنار شهرداری تهران دیگر سهامداران این فروشگاه را تشکیل می دهند.

برش کوچکی از سهام این فروشگاه بزرگ هم به بیمه ها تعلق دارد.

می توان دریافت که فروشگاه زنجیره ای رفاه نه یک فروشگاه معمولی بلکه یک ابر شرکت اقتصادی است که گردش مالی آن بی تأثیر در اقتصاد کلان نیست.

بر اساس گزارش codal.ir ،این فروشگاه با مدیریت فرشید گل زاده کرمانی در سال 92 با حدود 400 میلیارد ریال سود مدیریت این فروشگاه را بر عهده گرفته است و اکنون با 170 میلیارد ریال زیان در آستانه ورشکستگی است.

پس از این زیان، یکی از شعب فروشگاه زنجیره ای رفاه واقع در میدان آزادی به مبلغ 350 میلیارد ریال با امضا گل زاده کرمانی فروخته شده و علی رغم عدم دریافت مبلغ 250 میلیارد ریالی ثمن معامله ،این عدد در سود شرکت لحاظ شده است.

حال آنکه باید مالیات این سود صوری را شرکت رفاه پرداخت کند.

بنا بر اخبار واصله، تشریفات مزایده در این قرارداد رعایت نشده و دلایل این همه عجله هم برای نشاندن مبلغ فروش به دست نیامده این فروشگاه در سود شرکت مشخص نیست!

در این میان باید پرسید که برآورد کارشناس رسمی دادگستری از قیمت ساختمان به فروش رفته فروشگاه رفاه چه میزان بوده است؟

جالب تر اینکه باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد که یک مدیر پروازی که بنا بر اخبار رسیده بیش از 200 روز از سال 92 به بعد را خارج از کشور بوده و از طرفی دیگر علاوه بر مدیر عامل فروشگاه رفاه هیئت مدیره پرسپولیس نیز می باشد چگونه می تواند بر مدیریت خود بر یک مجموعه این چنین بزرگ تمرکز داشته باشد.

ارسال نظر: