دولتمردان یازدهم بازهم برای پرداخت یارانه سر مردم منت گذاشتند

وزیر اقتصاد: برای پرداخت یارانه نقدی به مردم از جیبمان پول می‌دهیم!/ درآمد دولت از هدفمندی ۳۱ هزار میلیارد تومان است

کدخبر: 2085026

طیب‌نیا گفت: به جای اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به منابع دولت اضافه کند چیزی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از درآمد دولت هم در این زمینه هزینه می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سوال که شما درآمد هدفمندی یارانه‌ها را 30 هزار میلیارد تومان و آقای نوبخت این درآمد را 50 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اما از سوی دیگر مرکز پژوهش مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق می‌گویند درآمد حاصل از قانون هدفمندی 80 هزار میلیارد تومان است. با این حال آمار کدامیک درست است و این 50 هزار میلیارد تومان اختلاف آمار بین دولت و مجلس دقیقا کجا رفته است، گفت: اینکه درآمد ما 31 هزار میلیارد تومان است تردیدی نکنید، ما چیزی حدود 31 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی درآمد داریم و از سوی دیگر چیزی حدود 42 میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مابه‌التفاوت این رقم از محل بودجه دولت تعیین می‌شود یعنی به جای اینکه اصلاح قیمت حامل‌های انرژی به منابع دولت اضافه کند چیزی حدود 11 هزار میلیارد تومان از درآمد دولت هم در این زمینه هزینه می شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که با توجه به توضیحات شما پس چرا مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی‌های خود از درآمد 78 هزار میلیارد تومانی قانون هدفمندی خبر می‌دهد، گفت: این را از آنها سوال کنید زیرا اگر کسی کار کارشناسی بلد باشد و دو دوتا چهار تا بلد باشد مطمئنا این عدد اصلا درست نیست و تأکید می‌کنم که ما تنها از این محل 31 هزار میلیارد تومان درآمد دولت است.

ارسال نظر: