توضیحات وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبر «نسیم آنلاین»:

"اسنپ" یک کسب و کار دانش بنیان و دارای مجوز است/ شکایات خود از "اسنپ" را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ببرید

کدخبر: 2085231

وزارت صنعت اعلام کرد که اسنپ یک کسب و کار دانش بنیان بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر فعالیت این قبیل کسب و کارها در فضای مجازی منوط به دریافت دو مجوز نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب فعالیت‌ صنفی در فضای مجازی می‌باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین » وزارت صنعت در پاسخ به خبر منتشره شده در آن رسانه با عنوان « افشا گری عضو هیا ت مدیره اتحادیه اتومبیل کرایه / اسنپ به زندگی بیش از 70 هزاران راننده تاکسی اسیب می زند / سرمایه اولیه 200 میلیاردی یک شرکت تاکسیرانی اینترنتی از فرانسه» جوابیه‌ای به شرح زیر ارسال کرد:

در دنیای امروز بهره‌برداری مؤثر و هوشمندانه از فناوری اطلاعات یکی از مهمترین ابزارهای پیشرفت و توسعه در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌هایی که قبلا به طرق سنتی امکان پذیر بوده، به شمار می‌آید و این امر موجب شده تا تعاریف و توانایی‌های افراد در انجام امور به صورت قدیمی دگرگون گردیده و به تبع آن ، انتظارات مصرف کنندگان نیز افزایش یابد.

در این اثنا، حوزه حمل و نقل نیز بی تأثیر از روند فزاینده‌ محبوبیت بهره‌گیری از فنآوری اطلاعات نبوده، بطوری که اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ و تپسی که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز نمونه‌های مشابه آن موجود می‌باشد، با استفاده از فنآوری نوین ارتباطی برنامه ریزی و مسیریابی دقیق‌تر، نرخ خدمات پایین تر و با کیفیت بیشتر را برای مسافرین فراهم آورده و الگوهای سفرهای شخصی و درون شهری را تغییر داده‌اند. از سوی دیگر، تقویت فضای مجازی و حمایت از فعالیت‌های نوین قانونمند در فضای مجازی در کنار کسب و کارهای سنتی، به معنای ایجاد شغل و فرصت‌های جدید است که خود از وظایف دولت می‌باشد. از این رو برنامه ریزان و سیاست گذاران حوزه حمل و نقل و سایر حوزه‌ها نباید از فرصت‌های مهم ایجاد شده توسط فنآوری اطلاعات غافل بمانند و لازم است تا با اصلاح الگوهای سنتی، ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده و رضایتمندی مصرف کنندگان را در اولویت کار خود قرار دهند. همچنین نگاهی بر روند نفوذ تکنولوژی نشان می‌دهد که کسب و کارهای سنتی و جدید نمی‌توانند مزاحمتی برای یکدیگر ایجاد کنند و هر یک مشتریان و طرفداران خاص خود را دارند.

در پایان خاطرنشان می‌سازد که اسنپ یک کسب و کار دانش بنیان بوده و با توجه به اینکه در حال حاضر فعالیت این قبیل کسب و کارها در فضای مجازی منوط به دریافت دو مجوز نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب فعالیت‌ صنفی در فضای مجازی می‌باشد ، این شرکت نماد خود را از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی دریافت نموده است . همچنین نظر به اینکه آیین نامه اجرایی چگونگی صدور و تمدید پروانه کسب و نحوه نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی نیز در مرحله نهایی سازی و تصویب است و از آنجا که اسنپ کلیه اقدامات لازم جهت اخذ پروانه کسب خود را طی نموده، عن قریب این مجوز را نیز دریافت خواهد نمود و لذا مانعی برای فعالیت آن وجود ندارد. اما چنانچه مواردی از نارضایتی و شکایت از نحوه سرویس دهی و عملکرد این کسب و کار گزارش شده، این مرکز می‌تواند بعد از طرح موضوع پیگیری و رسیدگی نماید.

ارسال نظر: