در گفتگو با «نسیم آنلاین»: عرضه سهام بانک رفاه در بورس سودی برای سهامدار خرد نخواهد داشت

افشاگری عضو سابق هیات مدیره بانک رفاه درباره حساب‌سازی بانک‌های دولتی!

کدخبر: 2085307

محمدجواد محقق نیا تاکید کرد که ورود سهام این بانک به بازار سرمایه مدیران آن را وادار خواهد کرد تا این مجموعه را سود آور سازند.

عضو سابق هیات مدیره بانک رفاه کارگران گفت که این بانک از نظر قانون و بانک مرکزی یک بانک خصوصی بوده و افزود که در صورت عرضه شدن سهام آن در بازار سرمایه، به دلیل معضلات ساختاری سود آنچنانی برای سهامدار خرد در بازار نخواهد داشت.

"محمدجواد محقق نیا" در گفتگو با « نسیم آنلاین» در عین حال گفت که به طور قطع در عرضه سهام این بانک در بازار سرمایه سهامدار خرد علاقه ای به خرید سهام آن نخواهد داشت و احتمال داد که شاید مجموعه حقوقی های بزرگ به دلایل دیگری که در شبکه بانکداری تعریف شده تمایل به خرید بلوکی سهام آن داشته باشد.

وی، در عین حال تاکید کرد که ورود سهام این بانک به بازار سرمایه مدیران آن را وادار خواهد کرد تا این مجموعه را سود آورسازند.

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت که عرضه سهام بانک رفاه کارگران در بورس فاقد منع قانونی بوده و ادامه داد که تحقق این امر برای تامین اجتماعی به عنوان تنها سهامدار بسیار سخت خواهد بود که دلیل آن هم ناشی از نگرانی از بازخوردهای اجتماعی آن از ناحیه کارگران است.

به گفته وی، صددرصد سهام این بانک متعلق به تامین اجتماعی بوده که این سازمان هم با تقسیم سهام بانک در بین شرکتهای شستا ظاهر قانونی آن را حفظ کرده است.

محقق نیا،اعلام داشت که بخش کارگری کشور تعصب خاصی بر روی بانک رفاه کارگران دارد، بنابراین سهامدار آن میتواند سهام این بانک را به کار گران بفروشد.

عضو سابق هیات مدیره بانک رفاه کارگران ،با بیان اینکه همه بانک ها دارای زیان عملیاتی هستند و بانک های عمومی و دولتی صورت های مالی خود را آشکارا درست می‌کنند گفت که بانک مرکزی اخیرا راه را بر روی این دسته از بانک ها بسته است.

ارسال نظر: