مدیرکل سابق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی در گفتگو با «نسیم آنلاین»: استفاده از خارجی‌ها در بهسازی فرودگاه دارای تجربه خوبی نیست

واگذاری نوسازی فرودگاه مشهد به فرانسوی‌ها ضد اقتصاد مقاومتی است/ چرا از کارشناسان ایرانی استفاده نکردید؟!

کدخبر: 2085485

با توجه به اهمیت تایید اهلیت سرمایه گذار خارجی در طرح‌های فرودگاهی بهتر است که با فراخوان از سرمایه‌گذاران داخلی استفاده شود چرا که در گذشته هم تجربه استفاده از خارجی‌ها در بهسازی فرودگاه امام خمینی (ره) سابقه خوبی نداشته است.

مدیرکل سابق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) واگذاری طرح بازسازی و بهسازی فرودگاه بین‌المللی مشهد مقدس به فرانسوی‌ها را امری ضد اقتصاد مقاومتی دانست و اعلام داشت که در گذشته نیز تجربه خوبی از واگذاری ساخت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به خارجی‌ها وجود ندارد.

گفته می‌شود که طبق توافق انجام شده قرارداد بازسازی فرودگاه بین‌المللی مشهد مقدس توسط فرانسه به امضا رسیده است.

"سعید چلندری" در گفتگو با « نسیم آنلاین» تاکید کرد که در داخل کشور صددرصد توانمندی ساخت و بازسازی فرودگاه بین‌المللی مشهد وجود دارد.

وی با بیان اینکه در داخل کشور بهترین سازندگان فرودگاهی وجود دارد تصریح کرد که در فرودگاه بین‌المللی مشهد در فاصله سالهای 89 تا 93 دستکم 85 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری و صرف نوسازی شده است.

به گفته چلندری، مشکل کنونی در زمینه ساخت فرودگاه در کشور بیشتر مربوط به نحوه نظارت و تهیه نقشه خوب بوده که در صورت نیاز می‌توان با مشاوران خارجی نسبت به تهیه نقشه خوب فرودگاهی مشورت کرد.

مدیرکل سابق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به استفاده از توانمندی مهندسان و مشاوران داخلی برای راه اندازی فرودگاه امام خمینی(ره) به «نسیم آنلاین» گفت که بخش خصوصی این آمادگی را دارد تا با ظرفیت بالا در ساخت و ساز فرودگاهی کشور حضور یابد.

وی با طرح این پرسش که به چه دلیلی باید بهسازی و نوسازی فرودگاه بین المللی مشهد مقدس را به طرف خارجی واگذار کرد، خود پاسخ داد که کشور در زمینه ساخت وساز و تهیه مصالح ساختمانی تحریم نبوده و درعین حال واگذاری این عملیات به خارجی‌ها با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد. چلندری گفت که طبق اقتصاد مقاومتی باید از پتانسیل کارشناسان داخلی در اجرای طرح های فرودگاهی بهره جست.

مدیرکل سابق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اذعان داشت که در حال حاضر، فعالیت مطالعاتی فرودگاه بین‌المللی مشهد مقدس انجام شده و ضرورتی ندارد که از طرف خارجی استفاده شود زیرا مشاورین داخلی توانایی بالایی در طراحی و اجرای شبکه فرودگاهی دارند.

به گفته چلندری با توجه به اهمیت تایید اهلیت سرمایه گذار خارجی در طرح‌های فرودگاهی بهتر است که با فراخوان از سرمایه گذاران داخلی استفاده شود چرا که در گذشته هم تجربه استفاده از خارجی‌ها در بهسازی فرودگاه امام خمینی (ره) سابقه خوبی نداشته است.

ارسال نظر: