زیان شدید سهامدارن در بازار سرمایه

بازگشایی نماد بانک تجارت در یک لحظه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه سهامداران بورس را دود کرد/ شاخص کل ۵۶۰ واحد ریخت

کدخبر: 2085592

در آخرین روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، نماد معاملاتی بانک تجارت که پس از حدود شش ماه بازگشایی شد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشت و جو کلی بازار را منفی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۵۶۰ واحد سقوط کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۴۱۴ واحدی رسید.

نماد معاملاتی وتجارت امروز بیش از ۳۶۹ واحد بر دماسنج بازار سرمایه تاثیر منفی گذاشت و این موضوع سبب شد جو کلی بازار امروز شرایط کاهشی را تجربه کند.

همچنین شاخص کل هم وزن ۹۸.۴ واحد افت کرد و به رقم ۱۵ هزار و ۶۴۱ واحدی رسید. شاخص آزاد شناور نیز امروز بیش از ۷۱۸ واحد افت کرد و به رقم ۸۴ هزار و ۸۳۵ واحدی رسید. شاخص بازار اول با ۴۳۷ واحد افت رقم ۵۴ هزار و ۷۷۲ واحدی را تجربه کرد.

تعدادی از کارشناسان بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بحران بانک‌ها و خسارت هزاران میلیاردی سهامداران خرد، معتقدند دولت به عنوان بزرگ‌ترین بدهکار بانکی و بانک مرکزی و سازمان بورس به عنوان نهادهای ناظر باید در این زمینه پاسخگو باشند.

پس از نماد بانک تجارت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص داشتند، اما در طرف مقابل نماد معاملاتی صنایع مس ایران با ۴۵ واحد تاثیر مثبت در شاخص سعی کرد نگذارد دماسنج بازار سرمایه بیش از این افت کند.

امروز نماد معاملاتی بانک تجارت جزو نمادهایی با بیشترین حجم معامله بود به‌طوری که در این نماد ۱۲۵ میلیون و ۳۹۵ هزار سهم به ارزش ۱۵ میلیارد و ۳۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ۴۵۴۶ هزار معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات امروز به رقم ۱۹۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۷۳ هزار و ۲۷۲ نوبت داد و ستد بود.

همچنین آیفکس ۰.۶ درصد افت کرد و به رقم ۸۴۹.۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۲۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲۷۹ میلیون و ۸۱ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۲۴ هزار و ۳۱۴ نوبت معامله بود.

ارسال نظر: