رئیس اتحادیه کابینت‌سازان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۷۰ درصد کابینت‌سازها تعطیل کردند/ کابینت‌های چینی فروش نرفت

کدخبر: 2085603

پورنظری گفت: همیشه با نزدیک شدن به پایان سال آن قدر فروش افزایش داشت که دیگر ۲، ۳ ماه پایانی سال سفارش جدیدی را نمی‌پذیرفتیم اما الان همه همکاران ما بیکار بوده و فعالیتی نداشته اند

قاسم پورنظری، رئیس اتحادیه کابینت سازان البرز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: رکود ساختمان منجر شده است تا تمامی صنایع مرتبط با آن نیز دچار رکود عمیقی شوند، کابینت سازی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی افزود: خرید کاهش یافته و بنابراین انگیزه نیز برای کار وجود ندارد، همیشه با نزدیک شدن به پایان سال آن قدر فروش افزایش داشت که دیگر 2، 3 ماه پایانی سال نمی‌توانستیم سفارش جدیدی را بپذیریم اما الان هیچ سفارشی وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق همکاران ما بیکار بوده و فعالیتی ندارند.

پورنظری گفت: رکود و کمبود کار در تمامی امسال بسیار چشمگیر بود لذا علاوه بر کاهش فروش مجبور شدیم که تولید را نیز کاهش دهیم، تعطیلی 70 درصد واحدهای تولیدی بسیار چشمگیر بوده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ما حداقل 55 جواز باطل شده داریم و این ها به غیر از کسانی هستند که دیگر کارشان رونقی ندارد و یا فعلا دست از کار کشیده اند اما اعلام نکرده اند.

رئیس اتحادیه کابینت سازان در رابطه با تغییر قیمت کابینت نیز به «نسیم آنلاین» تصریح کرد: از طرفی با این که قیمت MDF هم 10 درصد در ماه اخیر افزایش پیدا کرده اما از آن جهت که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و باید ده درصد بر روی قیمت افزوده می شد نتوانستیم قیمت کالاهای خود را بالا ببریم.

وی خاطرنشان کرد: در این اوضاع بی رونقی، کاهش دادن تعرفه ترجیحی واردات از ترکیه به نفع تولیدکننده داخلی نیست هر چند که مدتی قبل نیز از چین کابینت وارد کردند اما از آن جهت که با ساختمان های ایرانی همخوانی نداشت اجناس چینی به فروش نرفت اما در هر حال این گونه واردات به نفع تولید داخلی نخواهد بود.

ارسال نظر: