بهرام قاسمی خبر داد:

مخالفت ایران با حضور آمریکا در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه

کدخبر: 2085799

سخنگوی وزارت خارجه ایران از مخالفت با حضور تیم ملی کشتی آمریکا در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، فدراسیون کشتی ایران با ارسال نامه ای به اتحادیه جهانی کشتی خواستار اعلام تیم هشتم و جایگزین تیم آمریکا در جام جهانی آزاد شد.

در متن نامه ارسالی به ننادلالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی آمده است:

رقابت های جام جهانی یکی از مهمترین رویدادهای کشتی است که در سال های اخیر با حضور هشت تیم برتر دنیا با جذابیت بسیار و در سطح بالایی برگزار شده است.

آقای رییس، همانطور که اطلاع دارید متاسفانه رییس جمهور جدید آمریکا، بتازگی در یک اقدام خارج از عرف دیپلماتیک، از ورود اتباع هفت کشور از جمله، اتباع شریف ایرانی به این کشور، ممانعت نموده است و بالطبع در برابر این سیاست غیر اخلاقی و غیر انسانی، بر اساس مواضع اصولی، متعارف و منطقی دولت ایران مبنی بر اقدام متقابل، " فدراسیون کشتی ایران "نمی تواند پذیرای تیم کشتی آمریکا در مسابقات جام جهانی آزاد باشد.

لذا با عنایت به زمان بسیار محدود باقی مانده تا رقابت های "جام جهانی کشتی آزاد" و ضرورت برگزاری مسابقات مذکور با حضور هشت تیم بطور کامل، و خارج نشدن رقابت ها از حد نصاب قانونی مورد نظر "اتحادیه جهانی کشتی"، لطفا نسبت به معرفی کشور جایگزین آمریکا، جهت حضور در جام جهانی آزاد اقدام عاجل صورت گیرد.

رقابت های جام جهانی کشتی آزاد روزهای ٢٨ و ٢٩ بهمن ماه برگزار می شود.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز در گفتگو با فارس با اشاره به بیانیه اخیر وزارت خارجه در خصوص تشکیل کمیته ویژه پس از فرمان اخیر ترامپ مبتی بر صدور روادید برای اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران، عنوان کرد: موضوع حضور تیم ملی کشتی آزاد آمریکا در رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه به کمیته مزبور متشکل از وزارت خارجه و ارگانهای ذیربط ارجاع شد و پس از بررسی همه جوانب موضوع به دلیل سیاستهای ناعادلانه و غیرمنطقی آمریکا نظر بر این قرار گرفت و با حضور این تیم مخالفت شد.

این ادامه راهی است که هیات حاکمه آمریکا انجام داد و ایران علاقه‌مند نبود مسائل به اینجا و به صحنه ورزش کشیده شود و دولت آمریکا خود باعث این قضایا شد.

روابط عمومی وزارت خارجه پیش از اعلام کرده بود که بدنبال انتشار مطالبی در رسانه ها و گمانه زنی در خصوص چگونگی حضور تیم ملی کشتی آمریکا در "مسابقات جام جهانی کشتی" که قرار است در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه جاری در شهر کرمانشاه برگزار شود، وزارت امور خارجه با اشاره به مفاد بیانیه مورخ ۹/۱۱/۹۵ خود و در صیانت و پاسداری از حقوق اتباع ایرانی و دفاع از منافع ایرانیان تاکید و اعلام می کند که این موضوع به منظور ‌اتخاذ تدابیر و تصمیم گیری لازم به کمیته ویژه پیش بینی شده که با مشارکت دستگاههای ذیربط به همین منظور در وزارت امور خارجه تشکیل شده است، ارجاع شد.

ارسال نظر: