آیت‌الله آملی لاریجانی در همایش ملی "نظام سلطه و جریان نفوذ":

عده‌ای همچنان نفوذ دشمن را باور ندارند/ در جاهایی نفوذ هم واقع شده است

کدخبر: 2086051

رئیس قوه قضائیه گفت: متاسفانه عده‌ای هنوز بحث نفوذ دشمن را باور ندارند و درباره آن تشکیک می‌کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آیت الله صادق آملی لاریجانی در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ که در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما در حال برگزاری است با تبریک ایام دهه فجر، برجسته کردن موضوع نفوذ را بسیار پراهمیت خواند و گفت: ما باید هم خودمان در بحث نفوذ به باور برسیم و هم آنرا در سطوح مختلف مطرح کنیم تا مورد نظر مسئولان، فرهیختگان و جامعه قرار گیرد.

وی گفت: مسئولان در بحث اصل نفوذ تردیدی ندارند و نظام سلطه و کشورهای غربی در صدد این نفوذ هستند و در جاهایی نفوذ هم واقع شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس قوه قضائیه افزود: اینکه دشمنان انقلاب از طریق نفوذ به دنبال این هستند که انقلاب ما را از رسیدن به اهدافش باز بدارند برای ما روشن است اما هنوز عده ای در بحث نفوذ خود را به عدم باور می زنند و تشکیک می کنند که این موضوع توهم است یا واقعیت.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: نظیر این تشکیک را سالها پیش در خصوص شبیخون فرهنگی مطرح می کردند و زمانی که مقام معظم رهبری در خصوص این شبیخون به مسئولان اخطار می دادند و آنها را به شناسایی و مقابله با آن دعوت می کردند عده ای مدعی بودند توهم است و شبیخونی در کار نیست.

رئیس دستگاه قضا افزود: برای ما که از برخی پشت پرده های نفوذ خبر داریم مثل روز روشن است که جریان نفوذ مطرح است و نخستین وظیفه ما باور نفوذ است.

باور نفوذ؛ نخستین وظیفه ما

رئیس قوه قضائیه گفت: نخستین وظیفه ما این است که نفوذ را باور کنیم. طبیعی است نفوذ مجاری مختلف دارد و در سطوح مختلف مطرح است.

وی ادامه داد: ما نفوذ فرهنگی عقیدتی داریم، نفوذ ایدئولوژیکی داریم ، نفوذ سیاسی در سطح سیاست ، نفوذ اقتصادی و یا نفوذ امنیتی داریم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در سطح فرهنگی کسانی که می گویند نفوذ نیست یا تردید می کنند خوب است به مجموعه حرکت هایی که در خود کشور ما صورت گرفته نگاهی کند.

وی ادامه داد: نفوذ گرچه امروز یکی از اهداف مهمش جمهوری اسلامی است اما انحصارش به جمهوری اسلامی نیست و دلیل اینکه توجه اصلی نفوذ جمهوری اسلامی است این است که یک نظام سیاسی سرپاست.

رئیس قوه قضائیه گفت: جای دیگری یک نظام سیاسی اسلامی که هم خودش را مبتنی و منسوب به اسلام بداند و هم اصولی را که بر پایه آن نظام سیاسی تأسیس شده را اسلام بداند نداریم و ما فقط جمهوری اسلامی را داریم.

وی ادامه داد: البته عده ای از کشورها می گویند ما اسلامی هستیم اما قوانین و بنیان های آنها را که نگاه می کنیم اسلامی نیست بنابراین این نکته قابل قبول است که هدف اصلی نفوذ در جمهوری اسلامی است اما انحصاری ندارد چون انگیزه ها برای نفوذ متعدد است.

رئیس دستگاه قضا افزود: در همین کشور خودمان در سطح فرهنگی آیا مشاهده نکردید که یک جریان، روشنفکری را در کشور تبلیغ کردند فقط برای عبور از خط قرمز یا در دوره ای اصلاحات یا غیر اصلاحات عده ای از روشنفکران مطرح می کردند و از آنها حمایت می کردند.

وی گفت: یک زمانی عده ای از دولتی ها در دوره اصلاحات که به خارج از کشور سفر می کردند مجموعه ای از سخنان، کتابها و نوارها به عنوان هدیه به آنها می دادند که در واقع این بسته ها همراهشان بود.

رئیس قوه قضائیه افزود: متأسفانه مسئولان سطح بالای کشور در آن زمان حرف آنها را تکرار می کردند و روزنامه های زنجیره ای نیز آن حرف ها را منتشر می کردند.

وی ادامه داد: در واقع یک جریان روشنفکری راه انداخته بودند که کار اصلی اش عبارت بود با رنگ و لعاب زیبا بنیان فکری نظام جمهوری اسلامی را یک به یک بزنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه یکی از کارهایی که تبلیغ می کردند ترویج نسبی گرایی بود ، گفت: ضمن اینکه ترویج نسبی گرایی ظاهرش یک بحث فنی بود در حالی که حتی اصول آن را نیز رعایت نمی کردند و حرف های دست چندم را مطرح می کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مثلاً یک آقایی به عنوان فیلسوف کتابی به نام تردید نوشته بود و در مقدمه آن این را ترویج می کرد که من قطع و یقین خود را از دست دادم ضمن اینکه این تمسک ها خیلی جاها خلاف واقع بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: در واقع اگر کسی از قطع و یقین سخن می گفت این حرف ها را قدیمی می دانستند و یا یک حرفی براساس مبانی دینی زده می شد می گفتند این حرف ها ایدئولوژیک است و عصر آن تمام شده است.

وی در ادامه به بحث ترویج سکولاریزم اشاره کرد و افزود: در ترویج سکولاریزم اینکه دین از سیاست جداست هر چه توانستند در این باب در همین کشور خودمان نوشتند ، در کشوری که وزارت ارشادش می بایست در طریق ارزش های الهی و بنیان های اعتقادی تلاش کند و باید با تمام مظاهر تباهی و فساد مقابله کند و از ارزش های اخلاقی دفاع کند و در این خصوص وظیفه داشتند اما اینها را (همچنین اندیشه هایی را) ترویج می کردند.

وی گفت: در همان زمان وزیر ارشادش آمد و گفت من وظیفه ای ندارم و گفت من در مقابل مقام معظم رهبری وظیفه ای ندارم و اینها کار حوزه هاست که این کار را انجام دهند.

رئیس قوه قضائیه افزود: اسم این کار را چه می توان گذاشت در نظام جمهوری اسلامی که در اصل دوم قانون اساسی آقایان باید قسم خورده باشند که این قانون اساسی را قبول دارند و در مقام انجام و ایفای وظایفشان نسبت به آن اقدام کنند و نظام جمهوری اسلامی را اصل قرار دهند آن وقت آنها می گفتند ما وظیفه ای نداریم.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: در واقع سکولاریزم را در این کشور ترویج می کردند و همین روزنامه ها و مجلاتی که پولشان را از وزارت ارشاد می گرفتند سکولاریزم را ترویج می کردند.

وی گفت: سکولاریزم کل جریان دخالت دین را در ساحت امور حقوقی نفی می کند و وقتی کسی می گوید من سکولاریزم را قبول دارم جدایی دین از نظام سیاسی را مطرح می کند نه فقط سیاست را ، جدایی دین از نظام سیاسی یعنی اینکه اسلام نمی تواند نظام سیاسی بدهد و در نظام سیاسی نظام اقتصادی و حقوقی نیز وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه افزود: برخی از همین روشنفکران خودمان در درون کشور می گفتند این مقدار بار سنگین به دوش دین نگذارید و نظام های حقوقی و اقتصادی را تمام دنیا دارند و ما نیز مثل آنها زندگی می کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: طوری از لیبرال دموکراسی صحبت می کردند که گویی آخرین اندیشه بشری در باب نظام سیاسی است.

وی همچنین به بحث ترویج مدرنیته و تجدد اشاره کرد و افزود: بسیاری از حرف ها از همان جا نشأت می گیرد و بدون اینکه اساس آن را در بیاورند ادعاهای تجدد را برجسته می کردند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در ادامه سخنانش در نخستین همایش ملی نظام سلطه و جریان نفوذ افزود: امروز دشمن با مصرف گرایی بی رویه به دنبال القا کردن تجدد است در حالی که اصول اسلامی به هیچ وجه این مصرف گرایی را ارزش نمی داند.

وی همچنین به تلاش دشمن در بحث فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: آنها می خواهند فضایی برای فکر کردن جوانان ما نباشد و همه اینها از ابزارهای تجدد است. رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه بر اساس نظام اسلامی، فکر انسان ها نمی تواند ارزشهای خود را تعیین کند افزود: در نظام توحیدی همه چیز به سوی خدا حرکت می کند.

وی گفت: یکی از حرفها در بحث تجدد این است که می گویند از دوره رنسانس به بعد، انسان محور شد و خدا که محور بود از مرکز توجه بیرون رانده شد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما با وصله پینه زدن در تفکرات غربی چیزی بدست نمی آوریم و اینکه متجددانی بروند و ایده هایی از مغرب زمین بیاورند ما را به جایی نمی رساند.

وی در همین ارتباط تحلیل دقیق مولفه های تفکر غربی را ضروری خواند و گفت: تجدد و مدرنیته یک نحوه از حیات را برای بشر غرب درست کرده است و برای خودشان بنیان هایی دارند و ما نمی توانیم این بنیان ها را در جامعه خود به کار ببندیم و فقط بگوییم.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به قدرت عظیم منطقه تبدیل شده است افزود: نظام سلطه در مسئله نفوذ انگیزه مهمتری دارد و فقط به دنبال این نیست که جمهوری اسلامی ایران قدرت نظامی در منطقه نباشد بلکه چون جمهوری اسلامی ایران یک نظام فکری منسجم،پایدار و تاثیرگذار دارد می خواهند این نظام فکری نباشد.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: نحوه حیات قرآنی نظام جمهوری اسلامی بنیان های نظری قوی و سابقه تمدنی عظیمی دارد و یکی از علت های تاثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران بر کشورهای منطقه عبارت بود از کشاندن ایمان به ساحت های اجتماعات مختلف.

وی افزود: این همه حساسیت به حزب الله و تروریست خواندن پاکترین فرزندان شیعه در لبنان بر اساس حراس از نگاه توحیدی است و حزب الله لبنان را ایران خلق نکرد و آنها با تعالیم اسلام، حزب الله شده اند و همین معنا در عراق، سوریه، یمن و افغانستان پدید آمده است.

رئیس قوه قضائیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را موجب شکست نظام لیبرال دموکراسی خواند و گفت: این که امام می فرمود آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند از نگاه توحیدی او سرچشمه می گیرد و انسانی که همه چیز را در سلطه خدا ببیند از آمریکا و دشمن نمی ترسد.

وی افزود: البته دشمنان با هجمه ها، شیطنت ها، رذالت ها، جنگ تحمیلی و تحریم ها بر ما فشارهایی وارد کردند اما این کشور سربلند، مفتخر و قدرتمندتر از گذشته مانده و به کشوری تاثیرگذار در منطقه تبدیل شده است و این را خودشان هم اذعان می کنند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: سفرهای نخست وزیر خبیث انگلیس به این طرف و آن طرف هم برای از بین بردن قدرت جمهوری اسلامی ایران است و به همین سبب باید بحث سلطه و نفوذ را در کشور جدی گرفت.

وی پادزهر بحث نفوذ را رجوع به قرآن خواند و گفت: دشمنان می خواهند نحوه حیات خود و زرق و برق هایشان را به ما تحمیل کنند اما واقعا این زرق و برق ها در قرآن معنا دارد؟

آیت الله آملی لاریجانی افزود: ما را به این زرق و برق ها مانوس کرده اند و حتی مومنان ما هم گرفتار شبکه های اجتماعی شده اند باید همه به نگاه قرآنی برگردیم.

وی گفت: شب و روز ذهن ما را بمباران می کنند و واقعا چقدر از این حرف هایی که صبح تا شب به خورد ما می دهند بر اساس قرآن است.

رئیس دستگاه قضا افزود: اگر دانشگاهیان و اهل منبر در بحث مقابله با نفوذ و سلطه دشمن وارد نشوند آنوقت عده ای به خودشان اجازه می دهند و می گویند نگاه سکولاریسم هیچ عیبی ندارد.

ارسال نظر: