در گفتگو با «نسیم آنلاین»: نمی‌توان به این آمارها قاطعانه اعتماد کرد!

واکنش رئیس کل اسبق گمرک به ادعای کاهش ۱۰ میلیاردی قاچاق: دقیق نیست

کدخبر: 2086092

رئیس کل اسبق گمرک گفت: در حال حاضر در بحث ارائه آمار قاچاق، دستگاههای دیگر هم اظهار نظر می‌کنند، که این وحدت را بهم می‌زنند. من فکر می‌کنم نمی‌توان به این آمارها قاطعانه اعتماد کرد.

اردشیر محمدی رئیس کل اسبق گمرک در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص ادعای دولت یازدهم مبنی کاهش 10 میلیارد دلاری آماری قاچاق در یک سال گذشته اظهار کرد: ما در ارائه آمار قاچاق باید یک مرجع مشخصی را داشته باشیم که مورد پذیرش همگان باشد.

نمی‌توان به کاهش آمار قاچاق اعتماد کرد

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بحث ارائه آمار قاچاق، دستگاههای دیگر هم اظهار نظر می‌کنند، که این وحدت را بهم می‌زنند. من فکر می‌کنم نمی‌توان به این آمارها قاطعانه اعتماد کرد، چون ما دستگاههای مشخصی که مسئولیت ارائه آمار قاچاق را داشته باشد، به طور مشخص نداریم. البته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند این مسئولیت را به عهده بگیرد اما سایر دستگاهها هم در این خصوص اظهار نظر می‌کنند.

آمارهایی که اعلام می‌شود دقیق نیست

رئیس کل اسبق گمرک عنوان کرد: این موضوع باید حل شود و یک دستگاه آمار را بدهد و آن آمار ملاک عمل باشد. طبیعتا آمارهایی هم که امروز اعلام می‌شود به طور نسبی است و دقیق نخواهد بود. مشکل ما این است که دستگاههای مختلف در ارائه آمار مداخله می کنند طبیعتا این اختلاف هم وجود خواهد داشت.

محمدی به دلایل کاهش قاچاق در سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد: بیشترین کاهشی که ما در حوزه قاچاق می‌توانیم ملاحظه کنیم در قاچاق کالاهایی مثل گازوئیل و سوخت است. دولت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سایر دستگاههای متولی با تدابیری که داشتند توانستند از خروج کالاهای نفتی مثل گازوئیل و سوخت جلوگیری کرده و آن را مدیریت کنند و این در کاهش آمار قاچاق تاثیر گذار بود، ولی این که واقعا باعث کاهش 10 میلیارد دلار شده است یا نه، سوالی است که باید متولیان امر پاسخ دهند.

ارسال نظر: