روسیه:

با مواضع ترامپ علیه ایران مخالفیم

کدخبر: 2086272

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا در کرملین با بیانیه دونالد ترامپ موافقند که ایران را کشور تروریستی و دشمن شماره یک جهان نامید گفت: ما با طرح چنین مسئله‌ای مخالفیم.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران ضمن پاسخ به این پرسش که آیا در کرملین با بیانیه ی دونالد ترامپ موافقند که ایران را کشور تروریستی و دشمن شماره یک جهان نامید و همچنین آیا صحبت کردن در خصوص اتحاد تلاش های مسکو و واشنگتن در مبارزه با گروهک تروریستی « داعش» با دور زدن ایران راه حل مناسبی است، گفت: « ما با طرح چنین مسئله ای مخالفیم.» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: « شما می دانید که روسیه ارتباطات شراکتی و دوستانه با ایران دارد. ما در زمینه ی برخی مسائل تبادل دوجانبه داریم و ارتباطات خود در زمینه اقتصادی - تجاری را توسعه می دهیم و به پیشرفت آینده ی آن امیدواریم.» از سوی دیگر معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام داشت مسکو در ارتباط با تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ابراز تاسف کرده و آنرا ابزار مناسبی برای حل مسائل نمی داند.

سرگی ریابکوف گفت: « ما از این اتفاق ناراحتیم. ما همیشه موضع ثابتی داشتیم که تحریم ها ابزار مناسب و درستی برای حل اینگونه مسائل نیستند.»

ارسال نظر: