بررسی ابهامات "آزمون استخدامی شهرداری" روی میز شورای شهر

کدخبر: 2086425

یک فوریت طرح ملاک عمل قرار دادن دستورالعمل اجرایی «آزمون تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری تهران به ثابت آزمایشی» به تصویب رسید.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صبح امروز بررسی دو فوریت طرح ملاک عمل قرار دادن دستورالعمل اجرایی آزمون تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان قراردادی شهرداری تهران به ثابت آزمایشی روی میز بررسی اعضاء قرار گرفت و معصومه آباد به عنوان پیشنهاد دهنده این طرح گفت: روز جمعه هفته گذشته آزمون تبدیل وضعیت استخدامی شهرداری تهران برگزار شد اما در ساعت 20 همان روز پیامی به برخی از شرکت‌ کنندگان ارسال شد که سنوات خدمتی از یک به سه سال تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق در حالی رخ داد که این افراد ثبت نام کرده و کارت ورود به جلسه نیز دریافت کرده بودند افزود: این مسئله خارج از اخلاق، انصاف و ... است که باید جلوی پایمال شدن حق تعداد زیادی از افراد گرفته شود.

علیرضا دبیر در ادامه با انتقاد از دو فوریت این طرح گفت: چرا باید این طرح به صورت دو فوریت بررسی شود و پیشنهاد می‌شود که این طرح به صورت یک فوریت درآمده و به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود تا مورد بررسی دقیق قرار گیرد چرا که این مسئله ایجاد شائبه می‌کند.

وی با بیان اینکه بازرسی کل کشور به این آزمون استخدامی ایراد گرفته است ادامه داد: نباید اجازه دهیم شائبه‌ای پشت سر شورای شهر باشد چرا که عنوان شده برخی از اعضاء می‌خواهند مسئول دفترهای خود را در این آزمون استخدام کنند.

دبیر با بیان اینکه چند هزار نفر شامل این قانون می‌شوند و حالا یک دفعه شورا می‌خواهد برای 168 نفر که شامل این تبصره تغییر سنوات شده‌اند قهرمان بازی در بیاورد گفت: ما با هیچ کس تعارف نداریم و نباید حق کسی در شهرداری خورده شود.

در ادامه حکیمی پور، رئیس کمیته میراث فرهنگی با بیان اینکه چارت استخدامی شهرداری‌ها زیر نظر وزارت کشور است اما وزارت کشور برای شهرداری تهران به لحاظ چارت و پرسنل استثناء قائل شده است گفت: این اختلافات با مذاکره قابل حل است.

همچنین حافظی، رئیس کمیسیون سلامت نیز با بیان اینکه آئین نامه استخدامی شهرداری مصوب وزارت کشور است و اجازه ورود به شورا در مسائل استخدامی را نداده گفت: مشکلات استخدامی توسط کارگروهی مورد بررسی قرار می‌گیرد و هر گونه ورود شورا به جزئیات استخدام بر خلاف آئین نامه وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه در بهمن ماه 93 شهردار تهران به همه سازمان‌ها و ... ابلاغ کرده است که حق جذب نیرو در شهرداری را ندارند گفت: حالا بعد از دو سال این آئین نامه شکسته می‌شود و جای سوال است که این افراد از چه زمانی و از کجا آمدند که باید مکاتبه‌ای با کارگروه ویژه وزارت کشور داشت تا این مشکلات حل و فصل شود.

همچنین رضا تقی پور، سخنگوی شورا نیز با بیان اینکه تنها 168 نفر شامل این تغییر سنوات می‌شوند گفت: پیشنهاد می‌شود که کار استخدام و گزینش آنها را در حین نامه نگاری و مکاتبه با سازمان‌های بالادستی متوقف نکنید و با هر کدام از آنها که نمره قبولی دریافت کردند به طور مصداقی وارد مذاکره شوید.

همچنین شجاع پوریان نیز با بیان اینکه نباید حقوق برخی پرسنل نادیده گرفته شود گفت: باید دو فوریت این طرح تصویب و برای بررسی به فرمانداری بفرستیم.

به گزارش ایسنا ، نهایتا دو فوریت این طرح مورد رای گیری قرار گرفت که رای کافی را اخذ نکرد و یک فوریت آن با کسب اکثریت آراء به تصویب رسید.

ارسال نظر: