وزیر تعاون:

بیان شغل پدر در جامعه چرا باید برای فرزند خجالت‌آور باشد/ هیچ‌‌وقت کارگر بودن خود را کتمان نمی‌کنم

کدخبر: 2086483

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: چرا باید جوی در جامعه ایجاد شود که فرد از گفتن شغل پدر خجالت بکشد، بنده هرگز کارگر بودن خود را کتمان نمی‌کنم و به خوبی وضعیت کارگران را درک کرده و تاکید می‌کنم که جامعه نباید به صورت صوری به کارگزار و کارگر ارزش دهد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی شامگاه امروز در جشنواره بزرگ کارآفرینان و تعاون‌گران برتر، و واحدهای نمونه استان در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: بیشتر سفر و رفت و آمد در دوران وزارت بنده به این استان بوده و در طول این سال‌ها دوران سختی گذراندیم و اکنون در دوره تثبیت اوضاع قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امروز در اینجا جمع شدیم که در این روزهای جشن دهه‌فجر از تعاون‌گران و کارآفرینان دفاع و تجلیل کنیم، افزود: نباید دهه فجر را به مراسم سمبلیک تبدیل کنیم باید به محتوای مراسم توجه کرد و یکی از محتوای این روزها حمایت و ارزش به تولید داخلی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهداف اصلی انقلاب اسلامی در زمینه استقلال و آزادی گفت: در بعد سیاسی انقلاب استقلال را دنبال کردیم و خوشحال هستیم که شرایط ما به نحوی شده که ایرانی برای سرنوشت ایران تصمیم می‌گیرد و در راستای استراتژی دولت‌های دیگر حرکت نمی‌کند.

وی افزود: در حال حاضر به یک دولتی تبدیل شده‌ایم که در مقابل 6 دولت ایستاد و احیای حقوق کشور را انجام داد.

باید فرصت‌های اجتماعی برابر در جامعه ایجاد شود

ربیعی با یادآوری اینکه در زمان گذشته پاسبان توانایی بستن شهر را داشت، افزود: همانطور که امروز در ابتدای سخنرانیم دیدید یک جوان در سخنرانی وزیر می‌تواند از بیکاری خود گلایه کند.

وی تاکید کرد: باید فرصت‌های اجتماعی برابر در جامعه ایجاد شود و همچنین فرصت‌های سیاسی برابر در جامعه داشته باشیم و برای پیشرفت در زمینه رفع مشکلات و ایجاد عدالت تلاش کنیم.

ربیعی با بیان سؤالی در زمینه اینکه کدام کشور می‌تواند پیشرفت کند، گفت: بین جامعه تولیدگرا و رانتی تفاوت وجود دارد و روح انقلاب در جامعه تولیدگرا در همه ابعاد بود.

وی افزود: در جامعه تولیدگرا کارآفرینی تبدیل به ارزش شده و می‌تواند روح انقلاب را جاری سازد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخشی از مشکل‌ها با گفتن مشکل حل می‌شود، تصریح کرد: به فردی که قبل سخنرانی من اعتراض کرد حق می‌دهم که با مشکلات رانتی برخی افراد در کشور روبه‌رو شده است.

بنده هیچ وقت کارگر بودن خود را کتمان نمی‌کنم/چرا جامعه‌ای در کشور ایجاد شده که بچه از گفتن شغل پدر خجالت بکشد

وی خاطرنشان کرد: بنده هیچ وقت کارگر بودن خود را کتمان نمی‌کنم و به خوبی وضعیت کارگران را درک کرده و تاکید می‌کنم که جامعه نباید به صورت صوری به کارگزار و کارگر ارزش دهد.

ربیعی با یادآوری نامه یک کودک که پدرش کارگر بود، گفت: چرا جامعه‌ای در کشور ایجاد شده که بچه از گفتن شغل پدر خجالت بکشد.

وی متذکر شد: روح انقلاب در تعاون و همکاری بوده و خواهد بود و باید با هم بودن و یک تیم شدن روح انقلاب را مرور کنیم و بیش از گذشته آنها را دنبال کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حقوقی که به کارگران می‌دهیم شایسته نیست ولی یکجا این همه فاصله را نمی‌توان کاهش داد،

با اهداف فاصله داریم

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: به عنوان بخشی از دولت معتقد هستم که با برخی اهداف خود فاصله زیاد داشته و البته برخی منتقدین سواستفاده‌گر نیز در حال سواستفاده هستند.

وی بیان داشت: با ایجاد مدارا و عقلانیت و سخت‌کوشی در کشور کارآفرینی را تثبیت کرده و تورم را به گونه‌ای نگه داشته‌ایم که آسیب نزند.

ربیعی با بیان اینکه بر همه مشکلات از جمله اشتغال و حقوق کم مستمری بگیران واقف هستم، افزود: زمانی بود که میزان تورم 70 درصد از حقوق پیشی گرفته ولی در حال حاضر سعی کردیم مستمری را بر تورم پیشی دهیم.

وی با یادآوری اینکه تبریز مهد صنعت و اقتصاد در کشور است، ادامه داد: در سال جدید به علت این قدمت کهن آذربایجان نماد کارآفرینی تندیس عالی نسب خواهد شد.

حمایت از کمپین فروش کفش ایرانی در تبریز

وی با تبریک به 400 فروشنده کفش تبریزی که فقط کفش ایرانی می‌فروشند و کمپینی در این زمینه ایجاد کرده‌اند، ادامه داد: البته فراموش نکنیم که تبریز در خیر جمعی نیز تلاش کرده و پیشرو است.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه انتظار از کار با گذشته فرق کرده است، افزود: در سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد کردیم ولی یک و میلیون نفر بیکار با فارغ التحصیلی دانشجویان وارد بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت در کشور افزایش یافته ولی رشد محسوس نیست و دلیل آن هم ازدیاد کسری رکود در کشور است.

وعده جهش بزرگ در سال 96 و رشد مداوم

ربیعی در ادامه اضافه کرد: سال آینده جهش بزرگ در کشور خواهد بود و به رشد مداوم خواهیم رسید.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی با تذکر بر اینکه نباید اجازه تخریب جامعه با مناسبت‌های فامیلی دهیم، افزود: انقلاب انسداد سیاسی را از بین برده است و با اندکی غفلت مناسبت‌های گذشته بازسازی و شکل خواهد گرفت.

وی افزود: امام راحل نیز همیشه تاکید بر پیشرفت اقتصاد داشتند و از این رو افراد جامعه نیز تکریم یافت ولی برخی‌ها درصدد کاهش این تکریم هستند.

ارسال نظر: