این برد را به آتش‌نشانان فداکار تقدیم می‌کنم

منصوریان: تفاوت ما با آنها فقط ژاوی بود/ در بازی‌های آسیایی نمی‌توانیم به داوران اعتراض کنیم

کدخبر: 2086496

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تفاوت ما با آنها فقط ژاوی بود. بازیکن دیگری در السد ندیدم که متفاوت‌تر از بازیکنان ما باشد. امروز دیدم شیر اگر پیر هم باشد همیشه شیر است. یک بازیکن بزرگ که کاپیتان بارسا بوده، در ۳۷-۳۶ سالگی هم می‌تواند بدرخشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا منصوریان پس از پیروزی مقابل السد قطر در ضربات پنالتی در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا در نشست خبری گفت: (در ابتدای ورودش به سالن گفت: مبارک همه تان باشد که خبرنگاران برایش دست زدند.) از معدود کنفرانس‌هایی که حاضر شدم باید به همه تان تبریک بگویم و حاصل تلاش همه بود. تبریک می‌گویم به فوتبال کشورمان و هواداران مان امروز متوجه شدم که هواداران استقلال بالای 100 هزار نفر هستند . 25 هزار نفر بیرون از ورزشگاه ماندند و به فوتبال کشورمان تبریک می‌گویم.

وی افزود: یک تکه پارچه شاید از نظر قیمت ارزشی نداشته باشد اما وقتی سه رنگ کشورمان روی آن قرار می‌گیرد، پارچه سنگینی می‌شود. شاید خودش وزنی نداشته باشد، اما وقتی بخواهی برای آن بجنگی، فضای سختی فراهم می‌شود و فشار سختی را باید تحمل کرد. ما مقابل تیم بسیار قدرتمندی بازی می‌کردیم و می‌خواستیم از پرچم سه رنگ کشورمان دفاع کنیم. افتخار می‌کنم به جوانان تیمم که جوانمردانه جنگیدند. امروز مشخص شد که اصل فوتبال ربطی به مسائل مالی ندارد و رشادت جوانان ما خیلی خوب بود. به آنها خسته نباشید می‌گویم. مقابل تیم السد 120 دقیقه بازی کردیم.

منصوریان تصریح کرد: می‌دانستیم این تیم چه لحظاتی خسته می‌شود و به آنها فشار می‌آوردیم. در برخی دقایق مهدی رحمتی کم‌کارترین بازیکن میدان بود. فشار را لحظه به لحظه روی آنها زیاد کردیم و عرصه را برای آنها تنگ می‌کردیم. برنامه ما آن بود که اگر در 15 دقیقه اول گل زدیم، از آن گل دفاع کنیم. در 5 دقیقه آخر نیمه اول و همچنین 5 دقیقه شروع نیمه دوم و 15 دقیقه آخر بازی برنامه داشتیم، تفاوت ما با آنها فقط ژاوی بود. بازیکن دیگری در السد ندیدم که متفاوت‌تر از بازیکنان ما باشد. امروز دیدم شیر اگر پیر هم باشد همیشه شیر است. یک بازیکن بزرگ که کاپیتان بارسا بوده، در 37-36 سالگی هم می‌تواند بدرخشد. هافبک‌های ما او را خوب مهار کردند.

سرمربی استقلال با اشاره به بازیکنان جوانش گفت: نگران نورافکن و حقدوست بودم. این دو نفر روی هم 40 سال سن نداشتند. دو نفری‌شان روی هم 38 سال‌شان است. به تیممان تبریک می‌گویم. در برخی دقایق هم السد می‌توانست برای ما دردسرساز شود. این برد نوش‌جان همه هواداران و ملت. امروز فهمیدم فاصله خوشبختی تا آسیب یک ضربه است.وقتی مهدی رحمتی ضربه را مهار می‌کند ورزشگاه غرق در شادی می‌شود و هواداران شاد به خانه می‌روند، اما در ضربات پنالتی آن روی سکه هم می‌توانست برای ما اتفاق بیفتد.

منصوریان در مورد اینکه آیا با همین بضاعت و جوانان می‌توانید در مرحله گروهی هم نتیجه بگیرید، گفت: امروز با یکی از بهترین تیم‌های غرب آسیا بازی داشتیم که رکوردش در قهرمانی آسیا با ما برابر است، اما ما دو نایب قهرمانی و سه مقام سومی داریم که آنها ندارند. امروز برخورد دو قدرت غرب آسیا با یکدیگر بود. ما افتخار فوتبال ایران هستیم. در مرحله بعد هم با الاهلی امارات که نایب قهرمان آسیا شده است و لوکوموتیوی که در لیگ و جام حذفی ازبکستان قهرمان شده است. جباروف از همین تیم بود که در آستانه جذب او بودیم. التعاون عربستان هم دیگر هم‌گروه ما است.

وی ادامه داد: با همین بضاعت تلاش می‌کنیم. خوشحالی بیشتر من این است که حالا ایران 4 نماینده دارد. هر زمان که استقلال و پرسپولیس در آزادی بازی داشته باشند، موج شادی می‌آورند و فکر می‌کنم دیگر رنگ آبی، قرمز یا سبز فرقی ندارند. شانس این را داریم به لبخند را به لب هواداران بیاوریم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه آیا قبول دارید اگر استقلال بازیکن تعیین‌کننده داشت در 90 دقیقه به برتری می‌رسید، گفت: چیزی را که پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد. آنها در قطر فوق‌العاده خوب هستند و خیلی از این تیم مراقبت می‌شود. ما بازی‌هایی که می‌گیریم این‌طور بود که تیم‌های روبرویشان کارت کمتر می‌گرفتند و تنها تیمی که فیزیکی بازی کرد و دو بر یک برنده شد لخویا بود. ما هم بازی فیزیکی را در دستور کار قرار دادیم. هرچه به آخر بازی نزدیک می‌شدیم طبیعی بود که آنها عقب‌نشینی می‌کردند. سیستم دفاعی آنها به خط آتش ما اجازه حمله نمی‌داد.

منصوریان در مورد اینکه بازی 120 دقیقه‌ای با السد شما را مقابل پرسپولیس خسته‌تر خواهد کرد، گفت: منکر این موضوع نمی‌شوم. باید از فردا ریکاوری کنیم و خودمان را برای یک دربی سنگین‌تر از السد آماده کنیم. از سامان لیگ گلایه دارم که بازی قرار بود 28 بهمن برگزار شود، اما چرا تاریخ آن تغییر کرد، با این شرایط لازم نبود که بنشینیم و جلسه بگذاریم. در آن جلسه هم آنقدر رفت‌وآمد زیاد بود. طاهری را می‌بردند و برانکو را می‌آورند. نمی‌خواهم خدشه‌ای به سازمان لیگ وارد شود اما با این برنامه مجبوریم انعطاف داشته باشیم. یکی از بازیکنان کلیدی ما آسیب دیده و من نگران آن هستم.

وی با اشاره به اینکه السد می‌دانست ما در سه بازی گذشته 9 گل زده‌ایم، عنوان کرد: وقتی با آنالیزورهای تیم صحبت می‌کردم گفتم امکان ندارد آنها ریسک کنند و حملات مداوم داشته باشند. به تیمی خورده بودیم که قهرمان آسیا شده است و امکانات زیادی دارد. تنها قرارداد یک بازیکن مانند ژاوی 45 میلیارد تومان است و ما برای کل تیم 21 میلیارد هزینه کرده‌ایم. این تیم با این شرایط جلوی شاگردان جوان من عقب بازی می‌کردند و 15 دقیقه آخر مسابقه دفاع اتوبوسی چیده بود و بسته بازی می‌کرد. گلی هم که به ثمر رساندیم، آفساید نبود. درست است افتادن محسن کریمی در محوطه جریمه پنالتی نبود، اما داور هم نباید به او کارت زرد می‌داد، هرچند در نیمه اول هم یک خطای روی ما را اعلام نکردند.

سرمربی استقلال در مورد اعتراض به داوری گفت: یک نکته را باید بگویم که قانون AFC را باید الگوی خودمان قرار بدهیم. در بازی‌های آسیایی نمی‌توانیم به داوران اعتراض کنیم. یکی از ناظران AFC اکنون کنار ما نشسته و اگر به داوری اعتراض کنیم، جریمه می‌شویم. با صدای بلند نمی‌توان به داوری اعتراض کرد. فقط باید گفت حدس می‌زنم آن صحنه گل بوده یا پنالتی بود. نمی‌توان به تیم داوری فشار وارد کرد، در حالی که به داوران ما فشار روحی و روانی زیادی وارد می‌شود و آنها نیز حق اعتراض و مصاحبه ندارند. باید به داوران‌مان در آسیا کمک کنیم تا در مسیر پیشرفت قرار بگیرند. داوری ما در حال پوست‌اندازی است.

منصوریان در مورد حضور پیشکسوتان استقلال از فرزاد و فرهاد مجیدی تا سایرین گفت: دست تمام پیشکسوتانی که آمده‌اند را می‌بوسم این تیم خودشان است، بچه غول حنیف‌ عمران‌زاده هم بداند که اینجا تیم خودش است. من هم بازیکن این تیم بوده‌ام. سیاوش، فرزاد، فرهاد و تمام کسانی که یک روز شانس بازی در استقلال را داشته‌اند، این باشگاه تیم خودشان است.دست تمام پیشکسوتان بالای ۵۰ سال را می‌بوسم. این سفره‌ای است برای همه ما، ما امانت‌دار پرچم استقلال هستیم و در آینده جوانان می‌آیند و امانت‌دارش می‌شوند همان‌طور که مربیان قبلی ما آمدند و پرچم‌دار بودند.

وی در مورد اینکه استقلال در ادامه لیگ قهرمانان چه برنامه‌ای دارد، گفت: ما با این جوانان صعود کردیم و خوشحالم که اکنون ۲۰ جوان باتجربه داریم و هیچ پلن Bای وجود ندارد. آنهایی که می‌گفتند چرا ترکیب ثابت را مدام تغییر می‌دهی و ترکیب استقلال پی‌درپی تغییر می‌کند، باید بدانند اکنون جوانان باتجربه‌ای داریم که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آماده هستند.

سرمربی استقلال با اشاره به خوشحالی‌اش از برد گفت: در نفت می‌توانستی یک هفته با یک برد خوشحال باشی، اما در استقلال فقط ۲۴ ساعت می‌توانی خوشحالی کنی و روزهای بعد ممکن است شرایط سخت شود. هوادار استقلال و پرسپولیس فقط برد می‌خواهد. هوادار استقلال و پرسپولیس تنش به برد نیاز دارد. من دست هواداران را می‌بوسم. امشب یکی از سخت‌ترین شب‌های فوتبالی‌ام بود، بعد از آنکه در تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با کی‌روش بودیم، دیشب هم خیلی سخت گذشت. در لحظات پنالتی هم بر من سخت گذشت و خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. مرز خوشبختی یک ضربه بود که آن را گرفتیم.

منصوریان در مورد اینکه این برد را به چه کسی تقدیم می‌کند، گفت: این برد را به آتش‌نشانان فداکار تقدیم می‌کنم.

منبع: فارس

ارسال نظر: