نیاز ایران به واگن باری و مسافری از مرز ۳۱ هزار عبور کرد

کدخبر: 2086591

سعید محمدزاده گفت: ایران به سه هزار واگن مسافری و ۲۸ هزار واگن باری نیاز دارد و در صورت تولید مشترک واگن توسط شرکتی از قزاقستان و ایران، حمایت های لازم پس از تایید فنی و قیمتگذاری واگن از سوی کارشناسان راه آهن، انجام می شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت راه‌آهن در دیدار با همتای قزاقستانی خود از نیاز کشور به ۳۱ هزار واگن باری و مسافربری خبر داد و گفت: تولید مشترک واگن توسط شرکتی از قزاقستان و ایران، از سوی ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

سعید محمدزاده در دیدار با «آل پیسبایف» در تهران گفت: ایران به سه هزار واگن مسافری و ۲۸ هزار واگن باری نیاز دارد و در صورت تولید مشترک واگن توسط شرکتی از قزاقستان و ایران، حمایت های لازم پس از تایید فنی و قیمتگذاری واگن از سوی کارشناسان راه آهن، انجام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: راه آهن ایران برای حمایت و تسهیلات دهی به صاحبان بار در بندر امیرآباد و اینچه برون آمادگی لازم را دارد.

«آل پیسبایف» گفت: پارسال نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بار از قزاقستان به ایران حمل شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۶ درصد رشد کرد. امیدواریم با افزایش سطح همکاری بین راه‌آهن ۲ کشور و افزایش سهم حمل ریلی بار، این میزان در سال جدید میلادی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن برسد.

در این دیدار مقرر شد هیاتی از راه‌آهن قزاقستان در ۲ هفته آینده با کارشناسان ایرانی بخش های مختلف ریلی درباره مسائل مشترک مانند فاینانس، تعرفه حمل بار، شرایط فنی و قیمت واگن‌های باری و مسافری به توافق دست یابند.

معاون ناوگان راه آهن ایران یازدهم دی ماه اعلام کرد تا پایان امسال سه هزار دستگاه واگن جدید به شبکه ریلی افزوده می‌شود که قرارداد خرید ۵۰ دستگاه لوکوموتیو از شرکت «زیمنس» آلمان نیز امضا شده است.

ارسال نظر: