پهلوان‌زاده: بانوان ایران شگفتی‌ساز خواهند شد/ وزیر ورزش گفت نگران بودجه نباشیم

کدخبر: 2086744

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: ورزش داشتیم اعلام کرد که نگران بودجه نباشیم و آن‌ها پوشش لازم را خواهند داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهرداد پهلوان‌زاده در نشست خبری که به منظور برگزاری رقابت‌های شطرنج قهرمانی بانوان جهان تشکیل شده بود، اظهار داشت: زمانی که این میزبانی را برعهده گرفتیم دچار هجمه جدیدی از سوی رسانه‌های خارجی شدیم و سعی داشتند که تحریم یک شطرنج‌باز را بزرگ‌نمایی کنند و ما به موفقیت‌ نرسیم اما با کمک جامعه رسانه‌ای کشور این مسئله خنثی شد و مسابقات به نحوی معرفی شد که همه به ضرورت برگزاری آن واقف شدند.

وی افزود: فردا مراسم افتتاحیه برگزار می‌شود و مسابقات نیز از روز شنبه تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت. این چهلمین دوره برگزاری این تورنمنت است که تاکنون 15 شطرنج‌باز در آن قهرمان شده‌اند که 4 نفر از این قهرمانان در تهران حضور دارند. امیدوارم رسانه‌ها حمایت کنند و ما روسفید از این میزبانی بیرون بیاییم تا فضا برای میزبانی‌های بعدی باز شود.

رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص شرایط نمایندگان ایران در این تورنمنت گفت: 3 شطرنج باز ایرانی رنکینگ خیلی بالایی در دنیا ندارند با این وجود مطمئن هستم که بازیکنان کشورمان مقابل حریفان‌شان شگفتی‌ساز خواهند شد. به نظرم نمایندگان کشورمان بهتر از آن چیزی که پیش‌بینی کرده‌ایم نتیجه می‌گیرند البته نباید به آنها استرس وارد کنیم که حتما رتبه خاصی را کسب کنند. همین که آنها بتوانند توانایی‌های خود را نشان بدهند مهم‌ترین هدف ما است و توقع رتبه خاصی را از آنها نداریم.

پهلوان زاده درباره شرایط مالی برای برگزاری این تورنمنت خاطرنشان کرد: ما همه تلاش خود را برای جذب اسپانسر انجام داده‌ایم و تاکنون نیز 3 اسپانسر به نام‌های همراه اول، شرکت سایپا و بانک شهر همکاری‌شان با ما نهایی شده است و قرار است 50 درصد هزینه‌ها از طریق اسپانسر تامین شود. همچنین در مذاکراتی که با وزارت ورزش داشتیم اعلام کردند که نگران بودجه نباشیم و آنها پوشش لازم را خواهند داد.

وی در پایان گفت: حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه نهایی شده اما هنوز حضور رئیس‌جمهور قطعی نشده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر: