مهدی فضائلی

رهبری با ایمان‌های چهارگانه!

کدخبر: 2087000

کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به بررسی ابعاد و زمینه‌های حضور پرشور مردم در عرصه‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی به بررسی ابعاد و زمینه‌های حضور پرشور مردم در عرصه‌های انقلاب اسلامی پرداخته است. متن این یادداشت به شرح ذیل است: بخش قابل توجهی از تاریخ جهان را اشخاص و چهره‌هایی ساخته‌اند که با دیگران تفاوت‌های آشکاری داشته‌اند. تفاوت هایی نه الزاما" مثبت و قابل ستایش که گاه شرارت بار و جنایتکار.

در این جهان پر آشوب و طوفان‌زده که در همه تاریخ آن می‌توان شرارت‌ها و ظلم‌ها و مرارت‌ها را یافت،انسان‌هایی خداباور قد برافراشته‌اندکه یک تنه مسیر تاریخ را عوض کرده‌اند و نخست پتکی شده‌اند بر سر عاملان اصلی شرارت و ظلم و مرارت و سپس سدی پولادین در برابر امواج سهمگینی که برای بازگشت شرارت و رنج به راه انداخته شده.

از بزرگترین، استثنایی‌ترین و جامع‌ترین انسان‌های راست قامت و خداباور تاریخ،باید نام "امام خمینی" را با صدایی بلند فریاد زد.

قیام و نهضتی که حضرت روح‌الله آن را به راه انداخت، راهبری کرد و به پیروزی رساند و در منزلگاه تشکیل نظام اسلامی،تحویل خلف صالح و دست پرورده مکتب خود سپرد،نه فقط تاریخ ایران را که آینده جهان را تغییر داد! و این یک گزافه و زیاده گویی از سر هیجان و عشق به روح الله خمینی(ره) نیست.کافی است تحولات پس از انقلاب اسلامی ایران در سطح جهان را درست بررسی و تحلیل کنیم تا این واقعیت را آشکارا مشاهده کنیم.

شهید متفکر،علامه مطهری در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی و دو سه روز مانده به ورود امام به کشور،سخنرانی ماندگاری در دانشکده الهیات دانشگاه تهران ایراد کردند. ایشان که به تازگی از دیدار امام در پاریس بازگشته بود،امام را در آن سخنرانی صاحب 4 ایمان توصیف می کند.

1)ایمان به هدف 2) ایمان به راهیکه انتخاب کرده است 3)ایمان به مردم ایران و 4)ایمان به خداوند

مرحوم مطهری در توضیح این ایمان های امام می‌گوید:"دنیا اگر جمع بشود نمی تواند او را از هدفش منصرف کند"،"به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد.امکان ندارد بتوان اورا از این راه منصرف کرد."،"احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد." و سرانجام در توضیح ایمان به خداوند از قول امام نقل می کند:"دست خدا را به وضوح حس میکنم."

در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلابی که چنین امامی علمش را برافراشت با اطمینان می توان گفت،خلف و پرورش یافته مکتب خمینی،یعنی خامنه‌ای نیز پس از امام با همین چهار ایمان،خط،مکتب و انقلاب امام را پاسداری و راهبری کرده است؛و همین است علت اصلی همه خصومت ها و کینه توزی های داخلی و خارجی علیه ایشان!

پیروان و دلبستگان به این راه نیز که دیروز امواج خروشانشان در سراسر کشور به نمایش گذاشته شد فقط با مراتبی از همین چهار ایمان،بعلاوه ایمان پنجمی یعنی "ایمان به رهبر" می توانند این راه را تا دستیابی به مراحل باقی مانده ادامه دهند.

چنین رهبر و چنین پیروانی را نمی شود با تهدیدات امثال ترامپ و بزرگتر از او از چنین راه پرافتخاری بازداشت؛آنهم در شرایطی که اوضاع بحرانی آمریکا و قرار گرفتنش در سراشیبی افول برهمگان آشکار شده و پایان یک پایان در حال تحقق است!

ارسال نظر: