در نطق پیش از دستور

پزشکیان: حضور حماسی مردم در ۲۲بهمن مشت محکمی بر دهان رئیس‌جمهور آمریکا بود

کدخبر: 2087161

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: حضور حماسی مردم در این مراسم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان از جمله رئیس‌جمهور آمریکا بود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از خانه ملت ، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 بهمن) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: یکی از کمالات والای صدیقه کبری (س) عرفان و علم حقیقی به ذات و صفات حضرت باری‌تعالی و همه حقایق هستی است؛ معرفتی که از ورای همه حجاب های ظلمانی و نورانی داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه آنچه را که برای یک بشر رشد و تکامل تصور شود، او احراز نمود و به مقام بلند نائل شد. دلایل گوناگونی برای اثبات علم و معرفت فاطمه (س) وجود دارد، اما آنچه برای ما مهم است، مجاهدت کسب شایستگی برای کسب معرفت فاطمه زهرا (س) می باشد که در روایات دینی معرفت او عدیل و قرین درک شب قدر شمرده شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فاطمه (س) آن بانوی بسیار راستگوی برزگی است که پیشینیان بر طبق شناخت از او روزگار می گذراندند؛ "آنهایی که خدا و پیامبر را آزار می دهند؛ خداوند آنها را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته و برای آنها عذاب خوارکننده ای آماده کرده است".

وی گفت: از روایاتی که در ذیل آیه مذکور وارد شده چنین استفاده می شود که خاندان پیامبر (ص) به ویژه حضرت علی (ع) و دخترش فاطمه الزهرا (س) نیز مشمول همین آیه بوده اند. در صحیح بخاری جزء پنجم چنین آمده است که رسول خدا (ص) می فرمایند: "فاطمه پاره تن من است و هر کسی او را به خشم آورد، مرا به خشم آورده است"؛ همین حدیث در صحیح مسلم اینگونه آمده است: "فاطمه پاره ای از تن من است و هر کسی او را آزار دهد، مرا آزرده است".

پزشکیان با یادآوری آیه "انا اعطیناک الکوثر" افزود: در این آیه عنوان شده که ای پیامبر ما به تو خیر فراوان بخشیدیم؛ تعبیر کوثر حضرت فاطمه زهرا (س) است؛ فاطمه (س) نزد مسلمانان برترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار است، این عقیده برگرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می باشند و در یکی از این گفتارها که البته مورد اتفاق مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، رسول اکرم (ص) می فرماید "فاطمه سرور جهانیان است".

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و 22 بهمن افزود: حضور حماسی که به راستی نسبت به سال گذشته تجلی دیگری داشت و مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی از جمله رئیس جمهور آمریکا بود که به قول مقام معظم رهبری چهره واقعی آمریکا را نشان داد زیرا کسانی که دم از حقوق بشر می زنند، ابتدایی ترین حقوق بشر را زیر پا می گذارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: حضور ملت ما در 22 بهمن نشان داد که این یاوه گویان نمی توانند عزم و اراده ملت بزرگ ما را متزلزل کنند هر چقدر که آنها بخواهند در مقابل ملت بایستند، ما منسجم تر و قوی تر خواهیم بود./

ارسال نظر: