مردی که از حمله کوسه جان سالم به در برد، در پارالمپیک شرکت می‌کند

کدخبر: 2087172

«شان پولارد» که دست چپ و بخشی از دست راستش را در حمله کوسه‌های سفید از دست داده است قصد دارد در بازی‌های پارالمپیک زمستانی شرکت کند.

به گزارش «نسیم آنلابن» و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، این موج سوار استرالیایی تا پیش از اینکه در سال ۲۰۱۴ در «اسپرانس» دچار حمله کوسه شود هرگز برف را ندیده بود اما اکنون می‌خواهد در رشته اسنوبرد، یکی از شرکت کنندگان در بازی های پارالمپیک زمستانی باشد.

پولارد می‌خواهد در دو ماده اسنوبرد در بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت کند اما مشکل اصلی وی این است که در استرالیا برف برای تمرین وجود ندارد.

وی در گفتگو با یکی از سایت های استرالیایی گفت: اسکیت سواری نزدیک ترین ورزش به اسنوبرد است و این بخشی از تمرین روزانه من محسوب می شود. ضمن اینکه تمرینات آماده سازی بدنی و کار خودم را هم انجام می دهم.

این ورزشکار ۲۵ ساله در جام جهانی اسنوبرد اخیر که در اسپانیا برگزار شد نتایج خوبی کسب کرده است. وی یک نتیجه ششمی در «لیک تاهو» آمریکا را هم در کارنامه دارد.

رنکینگ برای انتخاب ورزشکاران استرالیایی که قصد شرکت در بازی های پارالمپیک زمستانی سال آینده در کره جنوبی را دارند، دخیل است.

پولارد گفت: چنانچه بتوانم شرایط حال حاضر خودم را حفظ کنم و در بین هفت، هشت ورزشکار سطح اول دنیا قرار داشته باشم، این می تواند تا حدود زیادی متضمن حضور در بازی های پارالمپیک زمستانی باشد. من هرگز تا قبل از حمله کوسه ورزش اسنوبرد را تجربه نکرده بودم. از زمان حمله هم هرگز نتوانسته ام موج سواری کنم. بنابراین فکر کردم اسنوبرد را امتحان کنم و خیلی سریع به این رشته روی آوردم.

این ورزشکار استرالیایی با بیان اینکه بسیاری از روزها فراموش می کند دست ندارد و از خواب برمی خیزد به نقش پررنگ همسرش «کلر آکفورد» در موفقیتش اشاره می کند.

وی گفت: بدون او من هرگز موفق به انجام این کار نمی شدم.

پولارد در اکتبر سال ۲۰۱۴ از سوی دو کوسه سفید بزرگ مورد حمله واقع شد و گفت با وجود دست مصنوعی، بزرگ ترین ناامیدی زندگی اش این است که دوباره نمی تواند موج سواری کند. اما اسنوبرد باعث شده امیدهای او به زندگی بازگردد.

این ورزشکار استرالیایی گفت: خوشبختانه اسنوبرد شباهت هایی به موج سواری دارد و این خلا را برای من پر کرده است.

ارسال نظر: