نشست شورای امنیت در مورد آزمایش موشکی کره‌شمالی امروز برگزار می‌شود

کدخبر: 2087290

اعضای شورای امنیت سازمان ملل امروز دوشنبه در نشستی اضطراری آزمایش اخیر موشک بالستیک توسط کره شمالی را بررسی می کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: این اولین آزمایش موشک بالستیک توسط کره شمالی از زمان حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا است.

پس از آنکه کره شمالی تایید کرد که روز یکشنبه با موفقیت یک موشک بالستیک را آزمایش کرده است؛ آمریکا، ژاپن و کره جنوبی خواستار برگزاری نشست هایی برای بررسی این موضوع شدند.

هیات اوکراینی که ریاست دوره ای شورای امنیت را بر عهده دارد، تایید کرد که این نشست اواخر روز دوشنبه برگزار می شود.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این موشک آزمایش شده توسط کره شمالی پیش از آنکه به دریا بیفتد، حدود 500 کیلومتر را پیمود.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن که با ترامپ دیدار کرد، آزمایش موشکی کره شمالی را غیرقابل تحمل خواند. دونالد ترامپ پس از انتشار برخی گزارش ها مبنی براینکه کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد، گفت: آمریکا صد در صد از ژاپن حمایت می کند.

کره شمالی سال گذشته بیش از 20 آزمایش موشکی انجام داد. از زمان اولین آزمایش هسته ای کره شمالی، شورای امنیت سازمان ملل شش سری تحریم علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است. بیشترین نگرانی کشورهای غربی و به ویژه آمریکا این است که موشک های بالستیک جدید کره شمالی، قابلیت حمل کلاهک های هسته ای داشته باشد. موسسه پژوهش های بین المللی صلح استکهلم چند ماه قبل پیش بینی کرده بود که کره شمالی قادر به ساخت دستکم 10 کلاهک هسته ای بوده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: