در روزهای ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ بهمن انجام شد

فعالیت جهادی پزشکی در شهرستان پیشوا + تصاویر

کدخبر: 2087300

گروه جهادی داوطلبین علوم پزشکی در روز های ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه اقدام به فعالیت جهادی پزشکی در شهرستان پیشوا کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » این گروه جهادی که متشکل از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پزشکی است. در این حرکت جهادی بالغ بر 500 نفر از اهالی شهرستان پیشوا از خدمات پزشکی بهره مند شدند.

آریا رحمانی دبیر گروه داوطلبین جهادی پزشکی در گفت و گو با خبرنگار « نسیم آنلاین » در خصوص این طرح می گوید:« بسیج ناحیه پیشوا به ما پیشنهاد اقدام جهادی پزشکی در این منطقه را داد و ما با شناسایی خود تیم کاملی را از حوزه مختلف پزشکی که بالغ بر 40 نفر هستند برای این حرکت سامان دهی کردیم.»

رحمانی در خصوص نحوه انجام این حرکت می گوید:« در روزهای 18 و 19 و 20 بهمن ماه 95 طبق قرار قبلی اعضای حاضر در گروه در میدان انقلاب جمع می شدند و توسط وسایل ایاب و ذهاب به شهرستان پیشوا اعزام می شدند. ویزیت مردم از حدود 4 بعد از ظهر تا 8 شب طول می کشید.»

این دانشجوی پزشکی علوم پزشکی دانشگاه تهران در خصوص تیم جهادی داوطلبین حاضر در این حرکت می گوید: « تیم ما متشکل از پزشکان عمومی و دانشجویان پزشکی از مقاطع اینترنی و استاژری و فیزیوپات و ماما و دانشجویان سال آخر مامایی و روانشناس و دانشجویان رشته های گفتار درمانی و کار درمانی و سایر رشته های پیراپزشکی بود.»

دبیر گروه جهادی داوطلبین پزشکی در خصوص مناطق تحت پوشش و نحوه ویزیت ها می گوید:« در این حرکت توانستیم به جمعیتی بالغ بر 500 نفر را از بخش های مرکزی شهر پیشوا و روستاهای سرگل و گل عباس و محمود آباد و بخش جلیل آّباد خدمات پزشکی و پیراپزشکی ارائه دهیم.»

وی در خصوص وضعیت درمان و سلامت شهرستان پیشوا می گوید:« متاسفانه با وجود جمعیت بالغ بر 75000 نفر فقط ایرانی پیشوا و جمعیت نزدیک به 40 هزار نفر تبعه قانونی و غیر قانونی پیشوا وضعیت بهداشتی این منطقه اسف بار است. بیماری های مسری مثل سل و شپش سر و بیماری های مزمن مانند دیابت و پر فشاری خون و اعتیاد در این منطقه بیداد می کند و متاسفانه برای این جمعیت به جز مرکز بهداشتی و درمانی که امکانات محدودی دارد هیچ بیمارستان و کلینیکی تخصص نیافته است.»

گروه جهادی داوطلبین علوم پزشکی یکسال است که با محوریت استان و شهر تهران اقدام به فعالیت های جهادی پزشکی می کند. کانال تلگرامی @med_jahadii راه ارتباطی با این جهادگران حوزه علوم پزشکی است.

ارسال نظر: