باهنر در نشست خبری:

جامعه اسلامی مهندسین از جبهه مردمی حمایت می‌کند/ اصلاح‌طلبان کاندیدای رزرو خواهند داشت

کدخبر: 2087309

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به حمایت اکثریت احزاب جبهه پیروان از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: از این رو ما هم از این جبهه اعلام حمایت کردیم و کاندیدای نهایی ما همان کاندیدای جبهه مردمی خواهد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام رهبری در نشست خبری صبح امروز که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون طرح مسئله آشتی ملی توسط برخی جریانات سیاسی اظهار داشت: ابتدا باید سؤال شود که منظور مطرح کنندگان این موضوع دقیقاً چه کسانی است؟ و آیا منظورشان آشتی مردم با یکدیگر است که در این صورت باید گفت: مردم باهم قهر نیستند کما این‌که بین مردم و نظام هم قهری وجود ندارد و مردم در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند که به‌نظام پایبند هستند و بین آن‌ها اختلافی است.

وی افزود: آخرین نشانه پایبندی مردم به‌نظام نیز راهپیمایی 22 بهمن بود که به اذعان رسانه‌های خارجی است پرشورتر از سال گذشته برگزار شد. هرچند مواضع ترامپ در این حضور بی‌تأثیر نبود و گنده‌گویی‌هایی او برخلاف قواعد دیپلماتیک باعث شد مردم با حضورشان در راهپیمایی 22 بهمن پاسخ او را بدهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر این‌که برخی آشتی ملی را به معنای آشتی میان قاضی و مجرم تفضیل می‌کنند که امری غیرممکن است گفت: اگر به دنبال این هستند که قاضی با متهمان و مجرمان آشتی کند بی‌معنا است و اگر مجرمی از جرائم خود پشیمان شده باشد باید عذرخواهی کند.

باهنر ادامه داد: اصلاح‌طلبان باید پیشنهادشان پیرامون آشتی ملی را صریح‌تر بیان کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون مواضع اخیرش در مورد اصول‌گرا بودن روحانی خاطرنشان کرد: اوایل دولت آقای روحانی سؤالی از بنده شد که برخی خبرنگاران مدعی بودند که آقای روحانی اصلاح‌طلب است و من در پاسخ گفتم درگذشته آقای روحانی حتی یک سخنرانی از حمایت از اصلاح‌طلبان پیدا نمی‌کنید و برای نمونه نقد صریح ایشان از مواضع اصلاح‌طلبان در سخنرانی محوری‌شان در دانشگاه تهران و در جریان فتنه 78 بود.

دبیرکل جبهه امام پیروان خط امام و رهبری در همین راستا ادامه داد: آقای روحانی در سال 88 نیز پس از 9 دی در تجمعی که در دانشگاه تهران انجام شد حضور یافته و در محکومیت فتنه سخنرانی کردند.

باهنر با تأکید بر این‌که روحانی در انتخابات 92 وام‌دار اصلاح‌طلبان شد خاطرنشان کرد: درحرکت‌های اصیل سیاسی جابه‌جایی مواضع را کمتر شاهدیم ولی در مورد آقای روحانی این اتفاق افتاده است.

باهنر بابیان این‌که روحانی در انتخابات 96 موردحمایت اصلاح‌طلبان خواهد بود تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 از روحانی عبور نخواهند کرد ولی کاندیدای «رزرو» خود را خواهن داشت و اصول‌گرایان نیز در برابر آقای روحانی کاندیدای جدی و مشخص خواهند داشت و رقابت در انتخابات 96 جدی خواهد بود.

وی در مورد موضع‌گیری اخیر حجت‌الاسلام رسایی پیرامون برخی اظهاراتش با تأکید بر این‌که در انتخابات رقابت بین اصول‌گرا و اصلاح‌طلب است گفت: بنابراین باید گروه‌ها باهم ائتلاف کنند و در مورد اظهارات آقای رسایی نیز به نظرم ایشان منظورم را متوجه نشدند اما آقای روحانی قطعاً کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بابیان این‌که اگر دوستان قبول کنند برای رقابت با اصلاح‌طلبان نیازمند وحدت هستیم گفت: اصول‌گراها در جریان انتخابات ناچار به ائتلاف هستند که البته ائتلاف درست برداشتن از اصول نیست و این‌گونه اظهارنظرها آب به آسیاب دشمن ریختن است.

باهنر در پاسخ به سؤالی پیرامون ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون اظهار داشت:‌ تا زمانی که چند حزب درست‌وحسابی نداشته باشیم به نتیجه نخواهیم رسید و رقابت در کشورمان تاکنون بین اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان بوده است.

وی ادامه داد: ممکن است در هر دو طیب تند و کند داشته باشیم اما این‌که معتدلین توانسته باشند افکار تمیزی ارائه دهند باید گفت که نتوانستند که یک چهره مستقل و معتدل به جامعه معرفی کنند.

دبیرکل جبهه امام خط امام و رهبری در پاسخ به سؤال پیرامون شروع نشدن تبلیغات و تحرکات انتخاباتی بر اصول‌گرایان خاطرنشان کرد: متأسفانه ریاست انتخابات ریاست جمهوری عموماً هیجانی شده است و مردم پیگیر و محتاطانه تصمیم می‌گیرند و گاهی پایش‌هایی صورت می‌گیرد اما در روزهای پایانی انتخابات اعداد درست از آب درنمی‌آید.

باهنر افزود: تا 48 ساعت مانده به انتخابات بسیاری هنوز تصمیم نهایی را نگرفته‌اند اما چون احزاب وجود ندارند ضابطه‌ای برای مسابقه یک‌چهارم نهایی و مرحله نهایی نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بابیان این‌که به نظر من فعلاً خود کاندیدها هم علاقه‌ای برای حضور ندارند گفت: گاهی بداخلاقی هم صورت می‌گیرد و به همین دلیل کاندیدها دوست دارند فعلاً مصون بمانند. هرچند دولت از خیلی وقت پیش شروع کرده و مظلوم‌نمایی می‌کند که البته امیدواریم انتخابات خوبی داشته باشیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که علاقه به حضور دارند زیاد است و کارها برای انتخابات فرد نهایی شروع‌شده ولی فرد نهایی هنوز انتخاب‌نشده است.

دبیرکل جبهه خط امام و رهبری در پاسخ به این سؤال که آیا منظور از نداشتن حزب، احزاب دارای چهارچوب است خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر 40 حزب اصول‌گرا و 60 حزب اصلاح‌طلب داریم اما حزب فراگیری وجود ندارد و برخی احزاب فقط نامشان روی کاغذ است و در زمان انتخابات فعال می‌شوند و اساساً تنها چند حزب چهارچوب‌دار در کشور وجود دارد.

در پاسخ به سؤالی پیرامون تأثیر درگذشته مرحوم هاشمی رفسنجانی در انتخابات 96 گفت: آقای هاشمی وزنه سیاسی بود و در انتخابات تأثیر زیادی داشت ولی به هر صورت ریزش‌ها و رویش‌ها وجود دارد اما معمولاً رویش‌ها بیشتر از ریزش‌ها است.

وی افزود: در آستانه انتخابات سال آینده خلأهایی احساس می‌شود اما وقتی فاصله‌ می‌گیریم می‌بینیم که این خلأها پر شدنی است اما افرادی که در این قضیه احساس می‌کنند وزنه و پشتیبانی را ازدست‌داده‌اند حتماً در پی جایگزین خواهند بود.

باهنر بابیان ای که این انقلاب و نظام بر دوش مردم و به‌خصوص نخبگان جامعه است و وابسته به هیچ فردی نیست تصریح کرد: در اوایل انقلاب ما شاهد شهادت نخست‌وزیر، رئیس‌جمهور و همچنین رحلت حضرت امام بودیم که نگرانی‌هایی را به وجود آورد اما به‌زودی معلوم شد که رویش‌ها جای ریزش‌ها را خواهد گرفت.

باهنر در پاسخ به سؤالی پیرامون میزان موفقیت‌آمیز بودن سازوکار جبهه مردمی نیروی انقلاب خاطرنشان کرد: ما چون حزب فراگیر در کشور نداریم همه جریانات سیاسی عمده وقتشان را در انتخابات صرف تحکیم وحدت داخلی می‌کنند. همچنین بعضی‌اوقات را تا 80 درصد انرژی فعالان سیاسی برای وحدت درونی ثبت می‌شود و 20 درصد باقی‌مانده برای رقابت با رقیب باقی می‌ماند و به همین دلیل هر دوره سازوکارهای جدید مطرح می‌شود و این داستان ادامه دارد.

باهنر بابیان این‌که تقریباً اکثر فعالان سیاسی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب حضور دارند گفت: البته برخی نقدها وجود داشته و روی گفتمان بحث‌هایی می‌کنند و شاید اشتباهات برخی این باشد که تصور می‌کنند که لازمه وحدت و ائتلاف و وحدت فلسفی درحالی‌که این‌چنین نیست و نه می‌شود و نه ما اراده داریم که هر کس به این جبهه وارد می‌شود همه مواضع ما را بپذیرد.

باهنر اظهار داشت: بااین‌وجود تأکید می‌کنیم که در انتخابات نیازمند ائتلافی جامع هستیم چون این چترباز شده و گروه‌های مختلف در حال پیوستن به آن هستند.

باهنر تأکید کرد: احزاب جبهه پیروان به حزب جبهه مردمی نیروهای انقلاب پیوسته‌اند و به همین دلیل دیروز جبهه پیروان خط امام و رهبری طی اطلاعیه‌ای حمایت رسمی خود را از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اعلام کرد و همان‌طور که قبلاً نیز گفته است کاندیدای نهایی جبهه پیروان همان کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب خواهد بود.

ارسال نظر: