"گلستان یازدهم" را به خاطر جوانان روایت کردم

کدخبر: 2087321

همسر شهید چیت سازیان و راوی کتاب "گلستان یازدهم" گفت: برای نگارش خاطراتم به این نتیجه رسیدم که مکتوب کردن این خاطرات می تواند برای نسل جوان مفید باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، زهرا پناهی‌روا همسر شهید علی چیت سازیان و راوی کتاب «گلستان یازدهم» با حضور در برنامه «شابک» در خصوص خاطره نگاری گفت: من خاطره نگار نیستم و خاطره نویسی کار بسیار سختی است زیرا خاطره باید جذابیتی داشته باشد که مخاطب را به خواندن وا دارد خصوصا اگر مخاطب نسل جوان باشند. اگر خاطرات خاطرات مستند و بر اساس واقعیت باشند باید دقت بیشتری به خرج داد تا از حقیقت فاصله گرفته نشود.

وی ادامه داد: در گذشته به من پیشنهاداتی برای نگارش خاطرات همسر شهیدم شده بود اما خیلی به این کار راضی نبودم اما این بار با خانم ضرابی زاده آشنا شدم و به این نتیجه رسیدم که نگارش و مکتوب کردن این خاطرات می تواند برای نسل جوان مفید باشد و ما با بیان این خاطرات می توانیم چهره دیگر شهید چیت سازیان را به جامعه معرفی کنم و اینطور شد که روایت خاطرات زندگی مشترکم با شهید را به عهده گرفتم.

همسر شهید چیت سازیان در ارتباط با نام کتاب خاطرات خود بیان کرد: گلستان یازدهم به چندماه زندگی من و شهید چیت سازیان در دزفول برمی‌گردد. در عملیات کربلای 5 به همراه علی آقا در یکی از شهرک های دزفول زندگی می کردیم و کوچه ای با نام گلستان یازدهم بود که در واقع کوچه ای بود که بهترین و زیباترین روزهای زندگی من و علی آقا در آن رقم خورد و به همین دلیل کتاب گلستان یازدهم نام گرفت.

وی با اشاره به کتاب های حوزه دفاع مقدس عنوان کرد: کتاب های زیادی در حوزه دفاع مقدس وجود دارد و نویسندگان بسیاری در این حوزه کار کرده اند مانند کتاب «وقتی مهتاب گم شد» از آقای حمید حسام یا «دختر شینا» از خانم ضرابی زاده. می توان گفت که در گذشته نگاه اکثر خاطره نگاران به زاویه خشن جنگ بود و به خانواده و همسران شهدا خیلی پرداخته نمی شد اما در حال حاضر نگاه های بیشتری به سوی خانواده های شهدا معطوف است و این جای تقدیر دارد.

پناهی روا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از آرزوی هایم این است که بتوانیم نسل جوان را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم و فرهنگ کتابخوانی را در میان جوانان رونق دهیم. با توجه به اینکه فناوری و فضای مجازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان نسل جوان ما کمرنگ کرده است ضرورت دارد که مسئولین از این ظرفیت استفاده بهینه ای داشته باشند و از این فضا به نفع قشر جوان استفاده کنند.

معرفی و متن خوانی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» به قلم حمید حسام از دیگر بخش های برنامه شابک بود.

ارسال نظر: