معاون سازمان مدیریت بحران خبرداد؛

بارش برف و باران در ۲۵ استان/ تعطیلی مدارس در برخی مناطق کشور

کدخبر: 2087357

معاون امور مقابله و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۲۵ استان کشور در زمان حاضر با سامانه بارشی برف و باران مواجه‌اند و همه عوامل امدادی، از جمله هلال احمر برای کمک به هموطنان در آماده باش بسر می‌برند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی اکبرپور اظهار داشت: با توجه به استمرار بارش نزولات جوی در کشور از 2 روز گذشته تاکنون؛ هیچ گزارشی مبنی بر وارد آمدن خسارت جانی و مالی به شهروندان گزارش نشده است.

این مسئول بحران تاکید کرد: علاوه براین،‌ تمام ستادهای مدیریت بحران و مدیران اعضای هماهنگی شهرستان و استان در سراسر کشور فعالند و حوادث را بطور شبانه روزی رصد می کنند.

وی درباره انسداد برخی راه‌های کشور هم اظهار کرد: تمام راه های مواصلاتی به ویژه راه های کوهستانی تحت کنترل عوامل امدادی هستند تا در صورت نیاز و در صورت تشخیص خطر، مسدود شوند.

اکبرپور با اشاره به برودت هوا و تعطیلی مدارس برخی استان های کشور هم اضافه کرد: مدارس 13 استان کشوراز قبیل فارس، بوشهر، خوزستان، قزوین، استان مرکزی، آذربایجان غربی، بخش هایی از زنجان (ابهر، خدابنده و ارسنجان) و بخش هایی از استان قم در نوبت صبح تعطیل است.

وی ادامه داد: علاوه براین مدارس پردیس، ‌فیروزکوه، دماوند،‌ رودهن، ‌شهریار،‌ و ملارد نیز درنوبت صبح و مدارس نوبت عصر رباط کریم،‌بهارستان و شهر قم در نوبت عصر هم تعطیل شده است.

اکبرپور افزود: مدارس تمام مقاطع تحصیلی در 2 نوبت صبح و عصر در استان های کهکیلویه، لرستان در بخش های (لرستان،‌خرم آباد،‌سلسله ،‌دلکان و بروجرد) و ایلام در (دره شهر) هم بدلیل برودت هوا و بارش برف و باران تعطیل است.

معاون امور مقابله وپیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور درباره انسداد جاده هراز هم اضافه کرد: در حال حاضر جاده هراز در محور هراز به تهران و در مازندران از آمل به تهران به دلیل سقوط بهمن مسدود است.

اکبرپور در عین حال اظهار کرد: خوشبختانه با وجود سقوط بهمن در این راه ها هیچ گزارشی از خسارت جانی گزارش نشده است.

وی با اشاره به حادثه سقوط بهمن در جاده هراز در محور آبعلی که چند هفته گذشته رخ داد؛ گفت: این حادثه موجب سقوط خودرویی به داخل دره و کشته شدن 3 هموطن شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر: