اطلاعیه سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص ورود سامانه بارش زا:

تشریح وضعیت ۲۵ استان تحت تاثیر سامانه بارشی و آماده‌باش دستگاه‌ها

کدخبر: 2087373

سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص ورود سامانه بارش زا به اکثر استانهای کشور، آخرین وضعیت این استان ها را تشریح کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن این اطلاعیه بدین شرح است: «نظر به انتشار اخبار دستگاه های متولی امر مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط ناپایدار جوی در روزهای آتی و ادامه این روند تا روز سه شنبه هفته جاری موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به مردم شریف ایران اعلام می شود:

1. با اقدامات و هماهنگی های انجام شده برغم گستردگی بارش برف و باران و جاری شدن سیلاب خوشبختانه تا کنون تلفات جانی گزارش نشده است.

2. در 24 ساعت اخیر، گسترش بارندگی ها، قریب به 25 استان کشور موجب مسدود شدن برخی راه های مواصلاتی بین شمال و مرکز کشور را فراگرفته و موج سرمای هوا، موجب تعطیلی مدارس در استان های تحت تاثیر شده است.

3. با توجه به پیش بینی کم وبیش کامل این شرایط از سوی دستگاه های تخصصی ذیربط طی اخطاریه های شماره 77 شنبه و اخطاریه شماره 78 یکشنبه ، پیش از این هشدارهای لازم به بخش های مختلف و همچنین مردم شریف از طریق صدا و سیما و سایر رسانه ها اعلام شده و به طور مشخص بر ضرورت پرهیز از مسافرت های غیر ضروری تأکید شده بود.

4. کلیه دستگاههای عضو شورای هماهنگی در 25 استان آماده باش کامل می باشند و با تلاش و اعزام به محل مورد نظر عمده مشکلات ایجاد شده از جمله در برخی از مناطقِ مسکونیِ درگیرِ برفِ شدید را رفع کرده و این روند تا تأمین شرایط مطلوب در همه نقاط استمرار خواهد داشت.

5. تمام مقاطع تحصیلی استان های فارس، بوشهر، قزوین، مرکزی، زنجان ، تهران، کهگیلویه و بویر احمد،قم، لرستان، همدان ، ایلام و شهرستان مدارس نوبت صبح شهرستان اندیمشک تعطیل گزارش شده است.

6. بخش های مسؤول در خصوص راه های مواصلاتی و جاده ها، اعم از همکاران سخت کوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محورهایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تا کنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیرهای پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این تلاش ها استمرار خواهد داشت.

7. با دستور قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی و پیگیری های ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران محترم، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامدهای بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت داشته که بر اساس هماهنگی بعمل آمده، یگان های منتخب از نیروهای نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه های امدادی یاری می رسانند.

8. برف و کولاک در سطح شهرستان دلفان، سلسله، خرم آباد، پل دختر و بروجرد گزارش شده است و همچنین برق برخی از روستاهای شهرستانهای دلفان، الشتر، خرم آباد و بروجرد در استان لرستان و برخی مناطق در استان های خوزستان و همدان قطع شده است که نیروهای اداره برق در حال رفع مشکل هستند.

درادامه هشدارها و تذکرات پیشین از همه هموطنان عزیز درخواست می شود، در شرایط جوی موجود از هرگونه سفر غیر ضروری اجتناب کرده و در خصوص سفرهای ضروری، حتماً نسبت به برنامه ریزی قبلی برای سفر اقدام و با اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی تصنینات لازم را اتخاذ نمایند.»

ارسال نظر: