با وجود مخالفت آمریکا

گوترش بار دیگر از انتخاب "سلام فیاض" به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی حمایت کرد

کدخبر: 2087435

با وجود مخالفت آمریکا، دبیر کل سازمان ملل بار دیگر از انتخاب سلام فیاض نخست وزیر سابق فلسطین به عنوان نماینده این سازمان در لیبی حمایت کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد: من بر این باورم که سلام فیاض نخست وزیر سابق فلسطین فرد مناسبی است تا نماینده سازمان ملل در لیبی باشد.

نیکی هالی نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای مخالفت واشنگتن با انتخاب سلام فیاض به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی را اعلام کرده است.

نیکی هالی تاکید کرد: واشنگتن از پیامی که این انتخاب، از طریق سازمان ملل ارسال خواهد کرد، حمایت نمی کند.

گوترش در نشستی در دوبی تصریح کرد: این یک شکست برای روند صلح در لیبی و مردم این کشور خواهد بود که من نتوانم سلام فیاض را به عنوان نماینده سازمان ملل انتخاب کنم.پایان یافتن تنش و درگیری در لیبی به نفع همه خواهد بود.

هنوز معلوم نیست که آیا مخالفت آمریکا موجب پایان یافتن نامزدی سلام فیاض خواهد شد یا نه.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در این بیانیه اعلام کرد: برای مدت زمان طولانی، سازمان ملل به طور معرضانه حامی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و این اقدام به ضرر متحدان ما در اسرائیل بوده است. آمریکا در حمایت از متحدانش تنها با حرف پیش نخواهد رفت بلکه عمل خواهد کرد.

دبیر کل سازمان ملل ضمن رد این ادعاهای نیکی هالی، افزود: سازمان ملل باید بتواند با بی طرفی در همه شرایط و موقعیت ها اقدام کند و نمی تواند با تعصب از کسی حمایت و طرفداری نماید.

وی تاکید کرد: سازمان ملل باید با دولت دونالد ترامپ مانند سایر دولت ها تعامل و همکاری کند.

ترامپ پیش از این از عملکرد سازمان ملل به شدت انتقاد کرده و این سازمان را تنها یک باشگاه برای دورهم جمع شدن تعدادی از افراد ارزیابی کرده است.

استفان دوجاریچ سخنگوی دبیر کل سازمان ملل نیز تاکید کرد: این انتخاب تنها بر اساس شایستگی های فردی سلام فیاض بوده است. وی نماینده هیچ دولت یا کشوری نبوده است.

سلام فیاض از سال 2007 تا 2013 میلادی نخست وزیر فلسطین بوده و 2 بار نیز وزیر دارایی بوده است. وی قرار بود جانشین مارتین کوبلر آلمانی شود که از نوامبر 2015 میلادی نماینده سازمان ملل در لیبی بوده است.

ارسال نظر: