جابری انصاری در فرودگاه آلماتی:

ضرورت تداوم آتش‌بس فراگیر در سوریه محور اصلی گفتگوهای آستانه است

کدخبر: 2087511

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران ضرورت تداوم آتش‌بس فراگیر در سوریه‌، انجام هماهنگی به منظور ایجاد ثبات در مناطق مشخص شده و بررسی اقدامات کمیسیون مشترک ناظر بر اجرای آتش‌بس را از جمله محورهای مذاکرات فردا در آستانه برشمرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، هیأت ایرانی مذاکره کننده صلح سوریه به سرپرستی حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان بامداد امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه آلماتی قزاقستان شد.

حسین‌جابری انصاری در فرودگاه آلماتی گفت: حضور هیأت ایرانی در نشست آستانه 2، در جهت ادامه مذاکرات صلح سوریه در پایتخت قزاقستان با همراهی روسیه و ترکیه صورت می‌گیرد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، افزود: ضرورت تداوم آتش‌بس فراگیر در سوریه‌، انجام هماهنگی به منظور ایجاد ثبات در مناطق مشخص شده، بررسی اقدامات کمیسیون مشترک ناظر بر اجرای آتش‌بس متشکل از ایران، روسیه و ترکیه از محورهای این مذاکرات خواهد بود.

دومین دور مذاکرات صلح سوریه موسوم به آستانه 2، در سطح معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم بهمن در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر: